Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Crisis biedt specialist kansen’

04 december 2009 - 12:25AchtergrondCarrièreEpiphany
Heleen van Roon
Heleen van Roon

De financiële crisis lijkt misschien geen goede tijd om naar een andere baan te zoeken, maar volgens applicatiebeheerder Tamara Herfkens biedt deze periode ook kansen. Vooral ict'ers die zich gespecialiseerd hebben, zouden daarvan kunnen profiteren. Met haar verstand van crm is Herfkens er zo één.

 Wie: Tamara Herfkens
Oude functie: CRM-consultant
Nieuwe functie: Senior Technical Application Consultant
Huidige werkgever: Tieto Digital Transformation & Consulting (DTC)
Start nieuwe baan: 14 oktober 2009

 Wat houdt je werk in?
Ik implementeer bijvoorbeeld het crm-product Epiphany en verbeter de implementaties die klanten al gebruiken. Ook vertel ik ze hoe ze Epiphany het beste kunnen gebruiken.

Waarom zocht je een nieuwe baan?
Bij mijn vorige werkgever U2EE had ik het erg naar mijn zin, maar omdat ik genoeg had van de lange reistijden ben ik overgestapt. Ook heb ik nu meer mogelijkheden om te groeien binnen mijn vakgebied. Binnen het veel kleinere U2EE waren mijn groeikansen klein.

Heb je iets moeten bijleren voor je nieuwe baan?
Niet echt. Tieto is een bedrijf dat zich helemaal toelegt op klantcontacten. Mijn specialisme, CRM, is hier helemaal op gericht.

Waarom ben jij gekozen voor de functie?
Kennis en ervaring met het product Epiphany is schaars in Nederland, maar ook wereldwijd. Tieto is altijd op zoek naar talent en mijn brede ervaring en kennis met Epiphany is een mooie toevoeging aan het huidige team.

Het is een lastige tijd om van baan te wisselen..
Dat ligt er aan hoe je het regelt. Ik had een goede werkgever aan U2EE, maar door de voordelen die Tieto mij kon bieden heb ik toch de overstap gemaakt. Ik vind dat de financiële crisis ook kansen en mogelijkheden biedt. De markt verandert tijdens een financiële crisis waardoor persoonlijk contact met klanten en gerichte marketing nog belangrijker worden. Voor mensen die een bepaald specialisme hebben biedt dit mogelijkheden. Naar deze mensen is altijd vraag.

Hoe ga je je taken tot een succes maken?
Op dit moment ligt de focus voor crm vooral op Epiphany, maar er zijn nog veel meer goede crm-pakketten op de markt die een meerwaarde zouden kunnen bieden voor onze klanten en dus voor het bedrijf. Ik zou heel graag samen met Tieto willen kijken welke pakketten voor ons interessant zijn om in het portfolio op te nemen. Het uitbreiden van het huidige klantenbestand is ook een doelstelling voor mijzelf.

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondCarrière

    ‘Met een groter team wordt het product beter’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Besparingen houden winst ICT-sector op peil

    Budget geld planning
    ActueelCloud & Infrastructuur

    In Nederland wordt minder bezuinigd op ICT

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs