Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Kaspersky opent Nederlandse vestiging

07 januari 2010 - 10:10ActueelInnovatie & TransformatieKaspersky Lab
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Leverancier van beveiligingssoftware Kaspersky Lab krijgt in 2010 een eigen Nederlandse vestiging. Dat heeft het Europees hoofdkantoor bevestigd. Daardoor lijkt een einde te komen aan de franchise-onderneming Kaspersky Benelux. Er deden al langer geruchten de ronde over de oprichting van een Nederlandse vestiging van het beveiligingsbedrijf.

'Dit is echt betreurenswaardig', is dit eerste reactie van Dick Géheniau, managing director Kasperky Benelux. 'In één maand tijd wordt acht jaar hard werken teniet gedaan.' Het nieuws slaat in als een bom bij Géheniau, die nog volop bezig is met de voorbereiding op een kort geding om weer licenties bij de internationale tak van Kaspersky Lab in te mogen kopen. 'Maar nu is mij wel duidelijk geworden wat de intenties van Kaspersky Internationaal zijn.'

honderd procent zeker

Het Europees hoofdkantoor van Kaspersky heeft een document uitgezonden waarin zij de ontstane situatie in de Benelux uitleggen. Hierin bevestigen zij dat het contract met de franchise-organisatie in de Benelux is beëindigd, er een nieuwe structuur wordt doorgevoerd om de klanten en de partners in de Benelux te gaan bedienen en de Nederlandse markt een eigen kantoor krijgt in 2010. 'Waar dit kantoor gaat komen, weten we nog niet', zegt Elke Woessner, head of communications Europe van Kaspersky Lab. 'Maar dat dit kantoor er komt is honderd procent zeker. Dit kantoor kan gevestigd worden in Nederland, het zou ook kunnen dat wij vanuit een kantoor in het buitenland ons alleen richten op de Nederlandse markt.'

De reactie van Woessner ondersteunt het gerucht dat de Nederlandse markt vanuit Duitsland bediend gaat worden. Dit is nog niet het geval en voorlopig zullen de Nederlands sprekende klanten ondersteund worden vanuit het Britse kantoor. Klanten die producten gekocht hebben met enkel Nederlandse ondersteuning moeten zich richten tot de voormalige franchise-onderneming Kaspersky Benelux. Die tak blijft in ieder geval tot het kort geding op 25 januari zijn werkzaamheden en support voortzetten.

Solliciteren

Het nieuwe Kaspersky-kantoor dat de Nederlandse markt gaat bedienen zal uit tussen de tien en twintig mensen gaan bestaan. Kaspersky Lab nodigt de huidige medewerkers van Kaspersky Benelux uit om voor deze functies te solliciteren. Het huidige Benelux-team is echter 42 man groot, wat inhoudt dat minimaal 22 personen hun baan gaan verliezen.

Meer over

Licenties

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    ‘Kaspersky Benelux wordt buitenspel gezet’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ‘Kaspersky Benelux houdt dit niet maanden vol’

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Kaspersky Benelux mag niets meer verkopen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Amerikanen investeren in Kaspersky Lab

    Computable.nl
    AchtergrondGovernance & Privacy

    Kaspersky Lab Benelux pakt de draad weer op

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kaspersky opent nieuwe vestiging in Benelux

    11 reacties op “Kaspersky opent Nederlandse vestiging”

    Nieuwere reacties »
    1. kaspersky@sucks.com schreef:
      7 januari 2010 om 11:58

      Een antwoord voor mogelijk : Zorgen dat ze geen kneup meer verkopen. We houden hier niet van Russische maffia praktijken ! Er zijn genoeg fatsoenlijke alternatieven. Ze denken zeker dat ze bij Kasperski hetzelfde kunnen doen met gas leveranties aan Oekraine. We hebben het hier over een fatsoenlijk Nederlands bedrijf waar gewoon de stekker uitgetrokken word.

      Login om te reageren
    2. Kaspermsky schreef:
      7 januari 2010 om 12:26

      Onrechtmatige daad…. Ervan uitgaande dat beide partijen tot een oplossing moeten/dienen te komen.
      Een overeenkomst kan niet eenzijdig worden beëindigd. Aan de andere kant kun je en mag je verwachten dat er opzegtermijnen in acht genomen moeten worden.

      Het vervelende van dit alles is dat het kanaal alsmede eindgebruikers hier de dupe van zijn.
      Heeft Kaspersky Lab Moskou hier wel rekening mee gehouden?

      Login om te reageren
    3. Reactie schreef:
      7 januari 2010 om 12:30

      Zolang niet duidelijk is aan welke 2 (verplichte) voorwaarden de Benelux franchise niet wilde/kon voldoen is het allemaal een beetje vaag…

      Login om te reageren
    4. S schreef:
      7 januari 2010 om 13:05

      @: kaspersky@sucks.com

      De vergelijking met de levering van gas van Rusland naar Oekraine is gewoon fout. De levering werd gestopt na een jarenlange schuldoploop tot miljarden en weigering te betalen. Lijkt me behoorlijik duidelijk dat Rusland niet anders had gekund in deze situatie.

      De mogelijke einde van de franchise-onderneming Kaspersky Benelux is een druppel in een oceaan, als je kijkt naar de stratiegie van een dergelijke marktgigant. De franchiser heeft zich blijkbaar niet bewezen, want niemand sluit zomaar een goed lopend bedrijf…

      Login om te reageren
    5. Kaspersky Gebruiker schreef:
      7 januari 2010 om 13:15

      Als gebruiker van Kaspersky weet ik uit eerste hand dat de ‘helpdesk’ van Kaspersky Nederland echt waardeloos is en klantgerichtheid niet bepaald hoog in het vaandel heeft staan.

      Het lijkt mij dan ook dat de lofzang die eigenaar Dick Géheniau hier over ‘zijn’ Nederlandse Kaspersky franchise afsteekt met een behoorlijk korreltje zout genomen mag worden. Ik sluit in ieder geval niet uit dat de negatieve feedback die Kaspersky Internationaal over de Nederlandse franchise heeft ontvangen parten heeft gespeeld bij het besluit om Dick Géheniau en z’n club aan de kant te schuiven. Op zijn minst spreekt in ieder geval de bijzonder slechte helpdesk en matige klantgerichtheid boekdelen over de gebezigde bedrijfsvoering.

      Login om te reageren
    6. Jan schreef:
      7 januari 2010 om 13:22

      Rare gang van zaken, als dit alles is dat het hoofd broadcasting heeft verteld dan had het net zo goed niet vermeld kunnen worden. Wat zijn bijv. de beweegredenen van Kaspersky? Waarom zijn de 42 werknemers niet allemaal welkom? Enz.

      Login om te reageren
    7. Kaspermsky schreef:
      7 januari 2010 om 13:43

      @ Kaspersky Gebruiker

      Speculeren en aannames doen, een melding die niet op waarheid berust is.

      Dus jij stelt dat een andere partij zijnde Kaspersky Rusland zelf de regio gaat bedienen, de support beter zal zijn?

      Het verlenen van Support is tweezijdig. Indien men een case tot op de bodem wil uitzoeken dan dient het een en ander overlegd danwel gecommuniceerd te worden.

      De beleving van 1 is dat niet van een ander.

      Login om te reageren
    8. Legacy schreef:
      7 januari 2010 om 13:45

      Dan toch weer aan de slag met ThunderByte …

      Login om te reageren
    9. OS schreef:
      7 januari 2010 om 14:04

      Jammer dan. Gebruik open source, dan heb je geen probleem. Simple……

      Login om te reageren
    10. Betweter schreef:
      7 januari 2010 om 16:42

      @ Legacy:
      hij bent een ingewijde…..;-)

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs