Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Een gat in de markt: word SEO-specialist

26 januari 2010 - 18:18OpinieCarrièreGoogle

Voor ICT’ers met een duidelijke affiniteit met internet ligt er een wereld aan mogelijkheden braak. Wie op Google zoekt onder ’vacature SEO’ wordt verrast met 230.000 hits. SEO is de afkorting van 'search engine optimization' of 'search engine optimizer'. Een SEO specialist maakt een website beter vindbaar in de natuurlijke zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Dit maakt de SEO onmisbaar voor elke onderneming die op internet gevonden wil worden door zijn doelgroep.

Met een aantal ontzettend populaire diensten zoals Google Adwords, Google Analytics en Google Website Optimizer is Google inmiddels een begrip geworden voor iedereen die zijn inspanningen op het internet zichtbaar en meetbaar wil maken. Google support die diensten, maar ook de professionele ondersteuning vanuit het bedrijfsleven groeit snel. Google stimuleert dit door de certificering van specialisten als erkenning voor de specifieke kennis en kwaliteit die zij in huis hebben. Hiermee is een nieuwe bedrijfstak geboren, een bedrijfstak die ook de deuren opent voor ict'ers. De specialisten in deze bedrijfstak kunnen zich verheugen in een snel groeiende markt met een hoge mate van klantenbinding. Als schrijver van dit artikel spreek ik, wat dit betreft, uit ervaring.

Gevonden worden op internet is ook voor ons een must. Sinds enkele maanden worden we daarbij gestuurd door een gespecialiseerd bedrijf. Samen met hun SEO-specialisten managen we onze website en onze content. Dit is een doorlopend proces van voortdurend in beweging zijn. Op het moment dat onze site statisch wordt, zakken we terug in de ranking en verliezen we bezoekers. Voor aankomende SEO-specialisten biedt Google de mogelijkheid tot certificering voor de verschillende diensten. Thuiszittende ict'ers die een gat in de markt zoeken, kunnen bij het UWV de kosten voor de opleiding SEO-specialist vergoed krijgen. Deze opleiding moet worden aangevraagd bij het UWV Scholingsbureau in Venlo.

Meer over

ECMSEO

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    Cloudsecurity
    ActueelSecurity & Awareness

    De zware uitdaging van cloudbeveiliging

    ActueelData & AI

    Europese beurzen voor grensverleggend UvA-onderzoek in it

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Aandeelhouders voelen cyberaanvallen, financiële experts kennen Europese AI Act niet (en meer)

    ActueelCarrière

    Ai-specialisten zijn de nieuwste voetbalvedetten

    11 reacties op “Een gat in de markt: word SEO-specialist”

    Nieuwere reacties »
    1. Pieter Voogt schreef:
      8 februari 2010 om 16:10

      Thuiszittende ICT-ers? SEO is gelukkig steeds meer het terrein van marketeers en niet van techneuten. Thuiszittende marketeers dus liever …

      Login om te reageren
    2. Jacob schreef:
      8 februari 2010 om 18:37

      SEO heeft nog steeds veel technologische kanten die een gemiddelde marketeer te boven gaat. Dus ik denk dat het inderdaad een kans is voor de ICT-ers en andere “techneuten”.

      Login om te reageren
    3. PaVaKe schreef:
      9 februari 2010 om 21:22

      Een gat in de markt: wordt chauffeur

      Wie op google zoekt onder ‘vacature chauffeur’ wordt verrast met 563.000 hits……

      I rest my case

      Login om te reageren
    4. mrC schreef:
      10 februari 2010 om 12:41

      vacature programmeur
      google: 5,550,000 for vacature programmeur.
      Dus waarom zit er eigenlijk nog iemand thuis?

      Login om te reageren
    5. J.P> schreef:
      10 februari 2010 om 13:56

      Zegt dus allemaal niks:

      Zoeken op “vacature Developer”: 10.900.000
      zoeken op “vacature”: 8.700.000 (waarom minder???)

      Beetje slap argument dus om SEO te worden op basis van het aantal hits op Google.

      Login om te reageren
    6. Rob van Elburg schreef:
      10 februari 2010 om 22:15

      Marketing is in de regel vaag. ICT concreet.

      De mogelijkheid om traffic te genereren als vak, roept dan de vraag op wat er met die aantallen gebeurt. Juist dat is waar SEO stopt. Enkel gevonden worden is namelijk het doel. Is dit, als specialisatie, interessant genoeg voor een ICT-er?

      Login om te reageren
    7. Arnoud ten Hoedt schreef:
      12 februari 2010 om 16:59

      SEO an sich lijkt me slechts een vakgebied voor tekstschrijvers en technisch specialistische kleine ondernemingen. Zelf verwacht ik dat juist de op een hoger niveau opererende SEM specialisten meer in opkomst zouden moeten geraken.

      Login om te reageren
    8. john de vreugd schreef:
      23 juni 2010 om 16:53

      Ik zou geen seo-bedrijf in huren maar mij. Ik sta als u vacature seo-specialist in google zoekt, uw advertentie staat op pagina 3, boven uw advertentie met de airco-dokter.nl, verder krijg ik (bijna) elk zoekwoord omhoog in google en ik vraag alleen een salaris van netto 1600,- plus een bonus, beter dan al die dik betaalde bedrijven die het verhaal mooier maken dan het is.Seo is de hele dag er mee bezig zijn, wanneer je het onder de knie hebt verandert google weer, was iets gisteren goed, morgen is het fout.

      Login om te reageren
    9. Krek. schreef:
      8 juli 2010 om 13:11

      Sorry hoor, maar als je zoekt op “vacature SEO” dan krijg je maar 10.000 hits. Pas als je de aanhalingstekens weghaalt, kom je een stuk hoger uit. Maar dan vindt Google ook alle pagina’s waar ergens het woord ‘vacature’ staat en ergens anders de afkorting seo (of het woord Senseo of iets anders waar die drie letters in die volgorde voorkomen).

      Jack Portegijs heeft gelukkig meer verstand van loopbanen.

      Login om te reageren
    10. GebruikersBob schreef:
      23 mei 2011 om 09:38

      Worden deze opleidingen nog steeds vergoed door instanties? Ik kan geen info vinden!

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs