Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

McAfee belooft steun aan getroffen klanten

25 april 2010 - 23:093 minuten leestijdActueelSecurity & AwarenessMcAfee

Security-leverancier McAfee belooft consumenten en zakelijke klanten, die getroffen zijn door de foute software-update, ondersteuning bij het herstel van de getroffen pc’s. Consumenten kunnen hun pc gratis laten repareren en komen in aanmerking voor twee jaar gratis gebruik van McAfee-antivirussoftware.

McAfee bracht 21 april per abuis een software-update uit die een essentieel Windows-systeembestand aanziet voor een virus. Door de update is een onbekend aantal Windows-pc’s ernstig van slag geraakt, ook bij instellingen in Nederland. Tot de problemen behoren ongevraagd herstarten en ‘blue-screens-of-death’. Oorzaak van de storing ligt volgens een blog op ZDNet, aan een aangepaste testprotocol van McAfee. Zo zou de update niet op Windows XP met Service Pack 3 (SP3) zijn getest.

McAfee heeft inmiddels een herstelbestand online gezet. Het herstelbestand voorkomt dat svchost.exe, een essentieel Windows-bestand, wordt aangezien voor een virus. Daarnaast probeert het herstelbestand het verwijderde systeembestand terug te halen uit de cache. Als dat niet lukt, bijvoorbeeld doordat de computer is herstart, zoekt het herstelbestand naar het systeembestand in de service pack-bestanden die op de pc zijn geïnstalleerd.

Zakelijk
McAfee heeft op zijn site zijn excuses aangeboden aan klanten die zijn getroffen door het virus. De leverancier zegt er alles aan te doen om de pc’s weer normaal te laten werken. Zakelijke klanten worden verzocht om te surfen naar de information library en de knowledge base van McAfee. Daar staan het laatste nieuws en updates om de pc’s van klanten weer normaal te laten werken. In de knowledge base staat meer informatie voor VirusScan Enterprise en voor Total Protection Service-gebruikers. Klanten kunnen verder ook deelnemen in de online support community. Meer details staan in een frequently ask questions (FAQ)-website.

Klanten wordt aangeraden om bij verdere vragen het kantoor van McAfee in Nederland te bellen.

Consumenten
Thuisgebruikers die Windows XP gebruiken, wordt aangeraden de laatste security-update te checken. Volgens McAfee zijn er niet veel thuisgebruikers getroffen. Degenen die wel getroffen zijn, kunnen een gratis telefoonnummer bellen voor verdere ondersteuning. In Nederland is dat 020-504 05 86. Daar krijgen ze hulp van de technische hulpdienst. Als het niet mogelijk is om via de telefoon het probleem op te lossen, stuurt McAfee herstelsoftware. Deze software kan worden gedownload of McAfee stuurt een cd met software naar de klant op.

Als een klant schade heeft aan zijn pc door de foute software-update en deze heeft moeten laten repareren, is McAfee bereid dit voor ‘redelijk bedrag’ te vergoeden. Klanten die zijn getroffen mogen de komende twee jaar gratis gebruik maken van de software, staat op de website van McAfee te lezen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Security dreigingen 2025 in beeld

    De nieuwste inzichten uit het wereldwijde security-landschap

    Computable.nl

    5 must-haves om video-onderzoek een boost te geven

    Over toekomstbestendig video-onderzoek

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Geheime Chinese kopie van ASML’s nieuwste chipmachine ontdekt in Shenzhen

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Itsme identificatie
    Security & Awareness

    Belgische Itsme neemt identificatiedienst iDIN over

    Overheid

    Gemeenten missen helder stelsel voor digitale veiligheid

    Security & Awareness

    Nederlands zaaigeld voor Antwerps XFA

    shutterstock_2613992723 one photo 16x9
    Security & Awareness

    Het nieuwe ransomwarehandboek: ai-gestuurde afpersing en data-first-aanvallen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs