Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

AT&T helpt Shell aan Unified Communications

18 mei 2010 - 09:38ActueelCloud & InfrastructuurAT&TShell
Rik Sanders
Rik Sanders

AT&T gaat Unified Communications (UC)-diensten leveren aan Shell, om de 150.000 gebruikers van Shell in meer dan negentig landen te ondersteunen. Het driejarig contract heeft een waarde van negentig miljoen dollar en is een concrete uitwerking van een deel van in 2008 gesloten megadeal van 1,6 miljard dollar tussen beide partijen.

AT&T beweert dat de Shell-oplossing de tot op heden grootste Unified Communications-implementatie bij een zakelijke klant is. Shell verwacht veel van de UC-werkplekdienst: het moet ervoor zorgen dat interne communicatie verbetert, wat een positief effect zou moeten hebben op de externe samenwerking en de productiviteit.

De Amerikaanse telcogigant sloot in 2008 een uitbestedingsovereenkomst met Shell voor het leveren van infrastructuur- en telecomdiensten. Het contract heeft een geschatte waarde van 1,6 miljard dollar. De levering van UC-diensten is hiervan een onderdeel. AT&T baseert zijn oplossing, bestaande uit een geïntegreerde set van data-, spraak- en videomogelijkheden, op Microsoft's Office Communications Server 2007 R2.

Begin deze maand is de uitrol begonnen. AT&T beheert de UC-oplossing vanuit datacentra in Nederland, de Verenigde Staten en Singapore. Tot de beheerdiensten behoren ook een 'disaster recovery'-oplossing en een wereldwijde 24 uur maal 7 dagen in de week-ondersteuning (het 'volg de zon'-principe).

Meer over

TelecomUniversal Communications

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    AT&T investeert opnieuw miljard in netwerk

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    AT&T stapt over op ‘betaal naar gebruik’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Shell is visitekaartje voor AT&T in Europa

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    Shell sluit miljardendeals met EDS, AT&T en T-Systems

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    AT&T: redder in netwerk-nood

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Shell verlengt contract AT&T met vijf jaar

    4 reacties op “AT&T helpt Shell aan Unified Communications”

    1. Erwin schreef:
      18 mei 2010 om 11:03

      Euh….

      Sinds HP en EDS zijn samengegaan, is er een OCS-gebaseerd platform ontstaan van ongeveer 250.000 gebruikers….

      Ietsje groter nog dan dat van Shell dus….

      Login om te reageren
    2. john schreef:
      18 mei 2010 om 15:47

      Shell is al in 2006 begonnen met de voorloper van OCS, LCS. Ten tijde van de outsourcing naar AT&T in 2008 waren er al 10.000 gebruikers op OCS. Sindsdien is er verder gebouwd aan de uitrol van OCS. Dit is dus geen nieuws 🙂

      Login om te reageren
    3. Rob Jansma schreef:
      4 juni 2010 om 07:51

      Prachtig Erwin, en groter is beter? Is dat een zgn Federated UCC/OCS oplossing? Shell communiceert met haar klanten en leveranciers en heeft daarnaast de mogelijkheid om willekeurig welk domein te integreren. Break out hebben ze naar de hele Wereld. Ik werk in mijn rol voor Shell nauw samen met de “specialisten” van HP/EDS en ik heb nieuws voor je: het zijn de grootste prutsers die ik ooit ben tegengekomen. Maw, groter, maar een ander niveau…;-) LOL

      Rob

      Login om te reageren
    4. Rob Jansma schreef:
      4 juni 2010 om 07:53

      Het is overigens wel nieuws, ga maar naar de Microsoft site; het gaat om de allernieuwste versie van het platform die alle telefonie volledig overbodig maakt en bovendien alle datacom toeters en bellen heeft die we allemaal kennen. Maar ja, ik zit dan ook in keuken en kan me jullie reacties best wel voorstellen, maar heus, tis nieuw

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs