Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Consumenten betalen te veel voor mobiel abonnement

02 juni 2010 - 13:13ActueelInnovatie & Transformatie

Analyse van DeLaagsteRekening, een gratis en onafhankelijke online adviestool voor mobiele abonnementen, toont aan dat Nederlandse consumenten tot 38 procent kunnen besparen op de kosten van hun mobiele abonnement. DeLaagsteRekening heeft uitgerekend dat dit percentage overeenkomt met een bedrag van € 343,00 per persoon per jaar.

DeLaagsteRekening is een website waarmee consumenten hun eigen belgedrag kunnen analyseren, waardoor zij mobiele abonnementen met elkaar kunnen vergelijken. In het afgelopen jaar hebben meer dan 4.000 Nederlandse consumenten hier gebruik van gemaakt. Uit de analyse van de telefoongegevens van deze consumenten blijkt dat Nederlanders te veel betalen voor mobiel bellen.
Weinig inzage consument
Uit de analyse van DeLaagsteRekening blijkt dat mobiele gebruikers niet goed op de hoogte zijn van de exorbitante bedragen die de telecomproviders rekenen voor belminuten buiten de bundel. Daarnaast zijn consumenten zich na het afsluiten van een bundel vaak niet bewust van de hoge kosten die zij betalen. Reden hiervoor is dat facturen automatisch door de providers worden geïncasseerd, waardoor mobiele bellers vaak niet in de gaten hebben dat het maandelijkse bedrag hoger is uitgekomen dan de ingekochte bundel. Bovendien worden de telefoonrekeningen tegenwoordig niet meer automatisch opgestuurd naar mobiele bellers. Zij moeten deze op de website van de provider downloaden. Tal van consumenten nemen deze moeite niet en zien dus niet waardoor de extra kosten zijn ontstaan.
Bandbreedte inbouwen
Om te voorkomen dat consumenten teveel betalen, adviseert DeLaagsteRekening om bandbreedte in te bouwen in de telefoonbundel. Harm Aarts, oprichter en directeur van de DeLaagsteRekening, verklaart: ‘Het bellen buiten een bundel is in Nederland zeer duur. Zo kunnen de kosten al snel oplopen tot 33 cent per minuut. Consumenten zijn vaak goedkoper uit als zij een bundel afsluiten met net iets meer belminuten dan hun standaard belgedrag. Met deze extra bandbreedte, kunnen mobiele bellers behoorlijke besparingen op hun belgedrag realiseren.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs