Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Werkplek

‘Managed services verbeteren klantrelatie’

18 juni 2010 - 08:11ActueelWerkplek & BeheerComputicationHeliview

It-resellers zien niet de technische maar juist dienstverlenende aspecten als voordeel van managed services. Zij noemen termen als ontzorgen als belangrijkste kenmerk van het het fenomeen. Managed services bieden resellers de kans een groter klantportfolio op te bouwen en daarbij toch de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren.

It-resellers willen gezien worden als een partij die de it-zorg van de eindgebruiker wegneemt. Daarbij onderhouden ze een persoonlijk contact voor de langere termijn. Resellers geven de voorkeur aan fixed price-contracten en accepteren dat dit leidt tot een lagere marge.
Jan Martijn Broekhof, directeur van Computication: "We hebben niet alleen een groter bereik in de markt gekregen, maar de relatie met onze klanten is ook verbeterd en zelfs geïntensiveerd. Veel collega-resellers worstelen met de kwaliteit van dienstverlening in een markt die steeds meer onder druk komt te staan."

Heliview interviewde eind vorig jaar opdracht van Computication zeventig Nederlandse resellers die beheer op it-infrastructuur en -systemen aanbieden. De resellers zien duidelijke voordelen bij managed services, zowel voor de afnemer als voor de aanbieder. Voor de eigen bedrijfsvoering betekenen managed services een verbetering van het klantcontact en van de eigen efficiency.

Het voordeel voor de eindgebruiker is dat deze zich beter kan toeleggen op het eigen bedrijfsproces,  zonder zich om de it te hoeven bekommeren. Daarnaast zorgen managed services voor lagere kosten (tco) en verdere specialisatie.

Er zijn echter duidelijke verschillen in hoe resellers managed services aanbieden. De qua salesforce kleinere reseller brengt managed service vaak volledig in eigen beheer op de markt en maakt weinig gebruik van externe partijen. Grotere resellers kiezen wel vaak voor samenwerking met externe partijen. Broekhof zegt hierover: "Dat andere partijen onze managed services-oplossing voeren, kan juist een groot verschil uitmaken. De combinatie van eigen technieken met de specialismen van andere partners zorgt voor veel meer mogelijkheden. Met onze oplossing beheren andere resellers succesvol it-werkplekken en servers in Windows-omgevingen."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Rusland, hacker
    ActueelSecurity & Awareness

    AIVD deelt technische details van grote politiehack

    ActueelWerkplek & Beheer

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelOverheid

    Microsoft blokkeert e-mail hoofdaanklager Internationaal Strafhof

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs