Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

65 procent van MKB wil binnen jaar smartphone

21 juni 2010 - 13:14ActueelCloud & Infrastructuur
Diederik Toet
Diederik Toet

In het midden- en kleinbedrijf (mkb) maakt de smartphone een opmars. Van de ondernemers heeft nu al meer dan 43 procent zo'n toestel. Dat groeit binnen een jaar waarschijnlijk tot 65 procent. De andere mkb'ers willen echter voorlopig niet aan de smartphone. Dat blijkt uit een onderzoek van marktonderzoekers De Vos & Jansen onder ruim vijfhonderd mkb'ers.

Een derde van de ondernemers gebruikt de smartphone over een jaar voor bellen, sms'en en e-mailen. Ruim 23 procent van de ondervraagde ondernemers zou een smartphone alleen gebruiken om te bellen en sms'en. In deze groep respondenten vallen volgens de onderzoekers, die werkten in opdracht van KPN, voornamelijk de mensen die weinig interesse in een smartphone hebben.

Een iets kleinere groep (21,7 procent) gebruikt het toestel ook om te internetten. Bijna 15 procent zou het slimme mobieltje gebruiken om zijn agenda te raadplegen. Het onderzoek toont dat het in deze gevallen relatief vaak gaat over mkb'ers met een leeftijd tussen de 41 en 50 jaar. Bij jongere ondernemers is het mobiel bekijken van hun agenda minder belangrijk.

Balans werk-privé

Van de mkb'ers die momenteel een zakelijke smartphone bezitten, gebruikt meer dan driekwart hun toestel ook voor privédoeleinden. Het bewaren van de balans tussen werk en privé is voor ruim 42 procent de grootste uitdaging als ze met een smartphone overal zouden kunnen werken. Andere veelgenoemde uitdagingen zijn het niet laten opjagen door binnenkomende berichten (35,3 procent) en het afstand nemen van werk (26,7 procent).

Bijna 42 procent heeft tijdens vakantie 'een paar keer' per e-mail of telefoon zakelijk contact. Een kwart zegt dat nooit op vakantie te doen. Het gaat daarbij vaak om de respondenten die eerder in het onderzoek aangaven dat ze weinig interesse in een smartphone hebben.

Meer over

SmartphonesTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    High-end smartphones: voor elk wat wils

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Slechte markt dwingt PC-maker tot smartphone

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Recessie stuwt verkoop van smartphones

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Meer malware voor smartphones’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs