Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

LogMeIn Rescue biedt remote support voor de iPad

09 juli 2010 - 11:39ActueelCloud & InfrastructuurLogMeIn

LogMeIn heeft een nieuwe versie uitgebracht van zijn remote support-oplossing LogMeIn Rescue. De laatste versie biedt ook ondersteuning voor Apple’s iPad. LogMeIn breidt hiermee zijn ondersteuning voor mobiele werkers uit en speelt in op het toenemend aantal iPad’s op de werkvloer. De iPad-ondersteuningsmogelijkheden zijn direct beschikbaar als onderdeel van LogMeIn Rescue’s mobiele toepassing en bevat tevens ondersteuning voor PC, Mac, iPhone-, BlackBerry-, Symbian- en Windows Mobile-toestellen.

Nieuwe mogelijkheden van Rescue zijn onder andere de ondersteuning van iPad-gebruikers via chat en het vereenvoudigen van alledaagse zaken rondom e-mail en agendaconfiguratie. Een demonstratievideo met de nieuwe iPad-ondersteuningsmogelijkheden is te vinden op het YouTube-kanaal van LogMeIn.

Eerder gaf Apple al via een persbericht aan dat zij ruim drie miljoen iPad’s in 80 dagen hadden verkocht. Hiermee lijkt een golf te zijn ontstaan van nieuwe consumentenapparatuur die op de werkvloer wordt gebruikt. Tablet computers brengen nieuwe uitdagingen met zich mee voor het beheer van privéapparatuur binnen de bedrijfsomgeving, dat zich tot nu toe heeft toegespitst op smartphones. Volgens een recent onderzoek van Forrester Research[1] worden privé-smartphones al door meer dan de helft van de Amerikaanse en Europese bedrijven ondersteund.

"De iPad brengt een heleboel voordelen mee voor de mobiele professional, maar introduceert ook een aantal uitdagingen voor IT’ers", zegt Lee Jacobs, president en CEO van Manage IT Networks, een LogMeIn Rescue-klant en een voorbeeld van een bedrijf dat al vroeg aan de slag ging met het gedogen van iPad’s voor het mobiele personeel. Het geoutsourcede IT-bedrijf heeft zijn techneuten voorzien van iPad’s om de klanten beter te kunnen ondersteunen als ze onderweg zijn. Het bedrijf wil een voorbeeld zijn voor andere bedrijven en hen helpen bij de integratie van tablets binnen hun IT-omgeving.

"Net zoals met de iPhone, zal de iPad steeds meer op de werkvloer gaan verschijnen, of het nu geïntroduceerd wordt door de IT-afdeling, of door personeel zelf wordt aangeschaft", vervolgt Jacobs. "Wat het beleid ook is, het is noodzakelijk dat er goede ondersteuning komt voor mobiele apparaten die in eerste instantie voor privédoeleinden zijn aangeschaft."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    ActueelCarrière

    Kort nieuws: Netcompany verhuist naar de Hofstad, meer omzet Besi, Fugaku snelste super (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs