It-ondernemers Bas van Kesteren en Harry van der Voort hebben elkaar gevonden in wat zij noemen een eigentijdse manier van communicatie met klanten en potentiële klanten. Hun bedrijf heet The Pride Of.
Van Kesteren en Van der Voort (afkomstig van SoftwareOne) zeggen niet meer te geloven in de traditionele benadering van klanten, partners en leveranciers. ‘Wees nu eerlijk; je gooit toch zelf ook de meeste nieuwsbrieven en brochures weg zonder ze gelezen te hebben?’ Ook vinden ze dat de omgang met klanten te wensen overlaat: ‘We gaan rennen als er een order aankomt totdat die binnengehaald is, en vervolgens ziet de klant ons niet meer tot de volgende order eraan komt.’
Een ander belangrijk argument voor het oprichten van The Pride Of is de manier waarop klanten tegenwoordig aankopen doen. Zij kijken eerst naar de site van Kieskeurig of soortgelijke sites om dan pas het beste product te kopen bij de beste winkel. De ondernemers van The Pride Of geloven stellig dat de beoordeling van bedrijven in business-to-business omgevingen eenzelfde ontwikkeling zal volgen. ‘In de lijn van deze overtuiging is het dus belangrijk dat bedrijven hun medewerkers en hun ervaring en kennis ontsluiten voor klanten, vooral ook potentiële klanten.’ Anderzijds vinden Van Kesteren en Van der Voort het belangrijk om ook klanten hun ervaringen te laten delen met belangstellenden, waarbij alleen gevalideerde feedback bruikbaar is als referentie van een project.
De eerste klanten van The Pride Of zijn onder andere RealOpen IT en InkoopID.