Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

SMS en MMS Recording

23 september 2010 - 14:01ActueelCloud & InfrastructuurNokiaOrcagroupSymbian
externe partij
externe partij

Sinds kort is het nu ook mogelijk om sms en mms-berichten op te nemen. Met OrcaGroups SMS MMS recording wordt weer een nieuwe aanvulling geboden op mcr, mobile call recording. Call recording (het opnemen van telefoongesprekken) is niet nieuw. Banken en callcenters maken hier al jarenlang gebruik van. Het opnemen van gesprekken tussen mobiele telefoons en nu ook het vastleggen van sms en mms berichten is nieuw.

Met sms, mms recording als aanvulling op de dienst mcr, mobile call recording wordt niet alleen vastgelegd naar wie er een sms gestuurd is of van wie een sms-bericht afkomstig is, maar ook de volledige inhoud van het sms én mms bericht (plaatje) kan nu worden vastgelegd in een database die draaiit op een server bij een externe partij (hosted) of bij de klant zelf (on premisis). Hoe werkt het? Op een Nokia smartphone met het besturingssysteem Symbian 3e – 5e generatie wordt via ota (over the air) een kleine client applicatie geïnstalleerd.

Na de installatie gaat de gebruiker naar een website waar hij een account aanmaakt. Deze gegevens dienen te corresponderen met de account gegevens die aangemaakt zijn op de Nokia telefoon. Als deze inloggegevens gesynchroniseerd zijn, neemt de Nokia telefoon vanaf dat moment alle binnenkomen en uitgaande telefoongesprekken en sms- en mms-berichten op. Al deze berichten worden tijdelijk, gecomprimeerd en versleuteld op de Nokia opgeslagen. Nadat een gesprek is beeindigd of nadat een sms/mms-bericht ontvangen of verstuurd is, start de Nokia telefoon automatisch een data verbinding en stuurt dan het opgenomen 'gesprek' naar een server. Via een webportal kan de gebruiker dan bij alle opgenomen mobiele gesprekken en sms/mms-berichten komen, deze opzoeken, terugluisteren en ze lezen.

Via een uitgebreid Rechten Beheer-systeem kan de administrator bepalen wie welke gesprekken mag terugluisteren en welke gebruikers sms/mms-berichten mogen teruglezen. Via het Rechten Beheer-systeem kunnen niet alleen gebruikers (en gebruikersrechten) aangemaakt worden, maar kunnen ook hele afdelingen en subafdelingen ingevoerd worden. Uiteraard ook hier weer met de bijbehorende rechten.

Meer over

SmartphonesTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs