Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Witboek over sociale media in cross-channel marketing

15 oktober 2010 - 15:16ActueelWerkplek & BeheerSelligent
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Selligent, leverancier van oplossingen voor conversiemarketing en interactieve CRM, heeft net een nieuw witboek gepubliceerd, getiteld “Social media in the cross-channel marketing strategy” (Sociale media in cross-channel marketingstrategieën).

Opgevat als een echte snelgids om effectief van start te gaan met sociale media belicht het witboek de voornaamste mogelijkheden van sociale media voor marketingspecialisten, alsook de manier waarop ze kunnen bijdragen tot het verbeteren van de communicatie, het creëren van bijkomende omzet en het verhogen van de klantentrouw.

De sociale media hebben bepaalde gedragingen en gewoontes van consumenten en bedrijven ingrijpend gewijzigd. De consument neemt steeds vaker het initiatief, zoekt informatie op en deelt die informatie met andere consumenten via de verschillende sociale media, zowel in de privé-sfeer als met bedrijven. Het witboek neemt de belangrijkste veranderingen onder de loep en biedt een praktisch antwoord op elke besproken uitdaging.

In al hun diversiteit, bieden sociale media tal van voordelen en kansen voor de ontwikkeling van de bedrijfsactiviteiten, met name doordat ze het mogelijk maken om het bedrijfsimago, doelgroepen, markten en concurrenten beter te leren kennen, maar ook om prospectieve klanten aan te trekken dankzij mond tot mond reclame en interacties tussen personen.

De voornaamste uitdaging is de integratie van al die gegevens in een globale cross-channel marketingaanpak.

Het witboek belicht de verschillende manieren waarop de echte kracht van de sociale media kan worden benut in combinatie met andere communicatiekanalen en -tactieken, in het kader van een holistische, gepersonaliseerde en interactieve CRM- en communicatiestrategie.

Het boek brengt pistes en tips aan voor het opzetten van een duidelijke en doeltreffende sociale media marketingstrategie. Een goed beheer van de sociale media is immers een essentieel onderdeel geworden van de processen voor pre-sales, klantenservice en klantenwerving, waar geen enkele marketingspecialist nog aan kan voorbijgaan.

U kunt het witboek hier downloaden (in het Engels).

 

Meer over

DienstenSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieData & AI

    Van uitvoerder naar regisseur: hoe ai werk en talent samenbrengt

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Zo voorkom je te grote afhankelijkheid van cloudleveranciers

    Klantcontact met ai
    OpinieData & AI

    Technologie (ook ai) is geen doel, wat telt is wat je er mee doet 

    Linux
    ActueelWerkplek & Beheer

    Linux groeit gestaag op de business-pc

    OpinieWerkplek & Beheer

    Digitale weerbaarheid vereist verschuiving van reactief naar proactief

    Freelancer
    AchtergrondCarrière

    Zzp’er in de it flirt met dienstverband

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs