Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Witboek over sociale media in cross-channel marketing

15 oktober 2010 - 15:16ActueelWerkplek & BeheerSelligent
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Selligent, leverancier van oplossingen voor conversiemarketing en interactieve CRM, heeft net een nieuw witboek gepubliceerd, getiteld “Social media in the cross-channel marketing strategy” (Sociale media in cross-channel marketingstrategieën).

Opgevat als een echte snelgids om effectief van start te gaan met sociale media belicht het witboek de voornaamste mogelijkheden van sociale media voor marketingspecialisten, alsook de manier waarop ze kunnen bijdragen tot het verbeteren van de communicatie, het creëren van bijkomende omzet en het verhogen van de klantentrouw.

De sociale media hebben bepaalde gedragingen en gewoontes van consumenten en bedrijven ingrijpend gewijzigd. De consument neemt steeds vaker het initiatief, zoekt informatie op en deelt die informatie met andere consumenten via de verschillende sociale media, zowel in de privé-sfeer als met bedrijven. Het witboek neemt de belangrijkste veranderingen onder de loep en biedt een praktisch antwoord op elke besproken uitdaging.

In al hun diversiteit, bieden sociale media tal van voordelen en kansen voor de ontwikkeling van de bedrijfsactiviteiten, met name doordat ze het mogelijk maken om het bedrijfsimago, doelgroepen, markten en concurrenten beter te leren kennen, maar ook om prospectieve klanten aan te trekken dankzij mond tot mond reclame en interacties tussen personen.

De voornaamste uitdaging is de integratie van al die gegevens in een globale cross-channel marketingaanpak.

Het witboek belicht de verschillende manieren waarop de echte kracht van de sociale media kan worden benut in combinatie met andere communicatiekanalen en -tactieken, in het kader van een holistische, gepersonaliseerde en interactieve CRM- en communicatiestrategie.

Het boek brengt pistes en tips aan voor het opzetten van een duidelijke en doeltreffende sociale media marketingstrategie. Een goed beheer van de sociale media is immers een essentieel onderdeel geworden van de processen voor pre-sales, klantenservice en klantenwerving, waar geen enkele marketingspecialist nog aan kan voorbijgaan.

U kunt het witboek hier downloaden (in het Engels).

 

Meer over

DienstenSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs