Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Geef de klant échte keuzevrijheid

07 december 2010 - 15:063 minuten leestijdChannelWerkplek & BeheerSCC
Redactie Computable
Redactie Computable

Klanten willen de ict-oplossing die het best past bij hun organisatie. Ze willen daarom ook keuzevrijheid, niet alleen van de reseller met wie ze in zee gaan, maar ook van de apparatuur die hij voor deze oplossing wil inzetten. Klanten willen niet gebonden zijn aan een bepaald merk, laat staan dat ze daarop de keuze van een reseller willen baseren. Want al is een merk nog zo sterk en is de apparatuur van topkwaliteit, het is absoluut nog geen garantie dat die leverancier voor elke gebruiker, afdeling en toepassing binnen de organisatie ook daadwerkelijk het meest geschikte en kostenefficiënte product kan leveren.

De klant wil dus flexibel zijn in de keuze van apparatuur – en de reseller zal die flexibiliteit moeten bieden. Bij algemene ict-apparatuur, zoals pc’s en notebooks, servers en storage en netwerkapparatuur, bieden de meeste resellers vaak wel keus uit verschillende merken. Voor printing & document imaging zou dat evenzeer moeten gelden. Deze markt wordt gedomineerd door twee merken – Canon en HP – die beide een compleet portfolio van uitstekende producten aanbieden. Voor een reseller is het dan ook verleidelijk zich te specialiseren in een van die leveranciers, omdat daarmee de behoefte van de klant – althans in materieel opzicht – volledig is af te dekken. Het vergt ook minder inspanning en investeringen om maar voor één merk alle benodigde kennis in huis te halen en up-to-date te houden, accountbehandeling, service en support in te richten en certificeringen te behalen, dan voor meerdere merken.
De klant is echter niet bij gebaat bij een one-vendor strategie van de reseller. Want behalve keuzevrijheid wil hij de beste en vooral ook voordeligste printoplossing, die is afgestemd op de specifieke eisen en werkelijke behoefte in alle geledingen van zijn organisatie. Een printerpark moet niet gebaseerd zijn op latente behoefte – lees: ‘doe maar flink veel overcapaciteit, dan kunnen we de komende jaren vooruit’. Het moet moet flexibel en schaalbaar zijn ingericht, met centrale printers voor afdelingen en decentrale printers of multifunctionals voor kleinere en specifieke gebruikersgroepen. Welk etiket er dan op die systemen is geplakt, vinden de meeste klanten minder belangrijk.
De reseller moet daarom voor zijn klant niet denken in merken, maar in functionaliteit: de juiste apparatuur, optimaal afgestemd op de behoefte van de klant en tegen zo laag mogelijke kosten. Daarbij moet niet de aanschafprijs van de apparatuur maar de kostprijs per pagina centraal staan. Alleen dan geeft de reseller de klant échte keuzevrijheid.
Wim Uiterdijk
directeur SCC

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Rusland, hacker
    ActueelSecurity & Awareness

    AIVD deelt technische details van grote politiehack

    ActueelWerkplek & Beheer

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelOverheid

    Microsoft blokkeert e-mail hoofdaanklager Internationaal Strafhof

    Eén reactie op “Geef de klant échte keuzevrijheid”

    1. Richard Jonker schreef:
      14 december 2010 om 15:10

      Mooi geschreven Wim! Geldt niet alleen voor printing trouwens, ook voor storage, netwerk-infrastructuur en security. Of datacenters. Een single-brand vendor lock-in is echt niet meer van deze tijd. Schaalbaarheid, flexibiliteit, openheid en snelle innovatie wel.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs