Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

NXP vervangt Microsoft door Salesforce

10 december 2010 - 09:50ActueelInnovatie & TransformatieNXPSalesforce
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De Nederlandse chipleverancier NXP heeft binnen zijn wereldwijde verkooporganisatie (800 gebruikers) het sotwarepakket Microsoft Dynamics CRM vervangen door Sales Cloud van leverancier Salesforce.com. ‘De software van Microsoft voldeed niet aan de eisen van het nieuwe management. Dat wilde via dashboards en rapportages sneller inzicht krijgen in de verkoopresultaten per regio.’ Dat vertelt NXP’s information officer sales & marketing Joost van Abeelen tijdens het Salesforce-congres Dreamforce in San Francisco.

Hij vervolgt: ‘Naast de resultaten per regio is ook de pijplijn beter zichtbaar. In één oogopslag zien we de hele lijn van een early-lead tot een gewonnen klant.’ Van Abeelen vertelt dat in de oude situatie gegevens werden overgeladen in Excel om een goed overzicht te krijgen van wat er in regio’s gebeurde. ‘We kregen uit het vorige systeem niet de rapporten die we wilde hebben.’ NXP gebruikte sinds 2008 de on-premise versie van Microsoft Dynamics CRM.

De implementatie van het nieuwe crm-systeem duurde in totaal zes weken. Begin juli 2010 gingen de medewerkers in de VS werken met het nieuwe systeem, eind augustus gingen de medewerkers in Azië van start en sinds september 2010 werken de landen in de EMEA-regio met de programmatuur. Het gaat in totaal om ongeveer achthonderd gebruikers.

De chipleverancier sprak in een oriënterende fase ook met Oracle voor afname van het product Oracle on Demand en met Microsoft over afname van Dynamics CRM als webdienst.

De chipleverancier implementeert bij een technische divisie de Service Cloud van Salesforce. In dat programma voor klantcontacten worden technische vragen behandeld. Die implementatie loopt nog.

Chatter
Van Abeelen onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor de bedrijfsbrede inzet van Chatter. Met die samenwerkingstool kunnen verkopers op afstand contact met elkaar opnemen en is bijvoorbeeld het verkoopproces te volgen.

‘Het management kan bijvoorbeeld snel via het berichtenverkeer een opportunity doorgeven en medewerkers kunnen leren van elkaars ervaringen in het verkoopproces. Nu moet je echt nog weten waar je die informatie kunt vinden maar dat is straks eenvoudiger’, aldus Van Abeelen. Het bedrijf hakt voor het einde van 2010 de knoop door of het ook Chatter bedrijfsbreed invoert.

Meer over

Microsoft Dynamics

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Kort: TU/e lanceert nieuw high-tech-onderzoeksinstituut, veel minder cyberincidenten in Nederland (en meer)

    Vote now stem nu stemmen Awards
    ActueelOverheid

    Leden VNG stemmen in met ict-collectivisering

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Digitale overheid
    ActueelOverheid

    Nederland scoort in EU bovengemiddeld bij digitale overheidsdiensten

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    Eén reactie op “NXP vervangt Microsoft door Salesforce”

    1. Rob van den Boogaard schreef:
      10 december 2010 om 18:48

      Ervaringen die ik hoor met Salesforce zijn altijd minder juichend dan die van de partijen die er nog mee moeten starten.
      Alles is te integreren, dat is een voordeel, maar uiteindelijk willen mensen dat het CRM systeem voor hen werkt en niet andersom.
      Wij hebben zelf ook met Salesforce gewerkt in een ander bedrijf, maar het vastleggen van leads tbv pijplijn is niet intuatief. Het is net te bewerkelijk, maar als je alles instopt wel prettig.
      Binnen DELL werkt men ook met SalesForce CRM nu, vraag eens daar hoe men het vind.

      Wat dat betreft zou een web CRM als http://highrisehq.com/ eens bekeken moeten worden.
      Werkt zoals de gebruiker het zou willen, intuatief en ook op je Ipad en Iphone met waanzinnige APS.

      En geen dashboards kunnen maken in Microsoft CRM??
      Sharepoint en reportingservices zijn aanwezig in MS CRM, en dat krijgen ze bij NXP via Excel niet voor elkaar.
      Wie was in godsnaam de Mircosoft Partner hier?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs