Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Nieuwe internetontwikkelingen verplichten MKB’ers actie te ondernemen

13 december 2010 - 15:593 minuten leestijdActueelInnovatie & Transformatie

Ondernemen is de laatste twee jaar voor velen niet anders dan overleven, de tijd uitzingen en hopen op betere tijden. Die betere tijden breken wel weer aan, maar zal alles weer zijn zoals het was?Zit ondernemend Nederland niet in een overgangsfase naar een andere economie? Een andere vorm van met elkaar omgaan en zaken doen? Frans Hendrikx en Floris ten Kate hebben daar een visie op. Ze zien dat er door MKB-ondernemers te weinig word gedaan om de veranderingen door internet het hoofd te bieden. Vanuit hun organisaties BOMI en Orange Dolphins hebben zij hun krachten gebundeld.

Met een compacte kennismakingsworkshop ‘Beter Ondernemen via internet, website, sociale media en netwerken’ schetsen zij ondernemers, directies en managers van MKB bedrijven hun visie op het veranderende medialandschap en wat dat betekent voor hun onderneming. Deelnemers aan de workshop ontdekken waar hun kansen liggen, hoe die kansen te benutten en hoe fouten vooraf worden voorkomen.

"Een website alleen voldoet niet meer. Er is meer dan dat. De vraag is: hoe strategisch om te gaan met de talloze mogelijkheden die de virtuele wereld te bieden heeft? Internet, website, sociale media en netwerken veranderen de manier waarop we communiceren en zaken doen. Er zijn kansen, maar ook bedreigingen. Bestaande waardeketens vallen om en worden vervangen door nieuwe ketens en businessmodellen. Het gebruik van `nieuwe’ internetmedia is daar mede debet aan. Bewust worden van die veranderingen en proactief handelen is het devies van Hendrikx en Ten Kate."

Zeker is dat nieuwe `sociale’ media effect hebben op de strategie van bedrijven en organisaties. Maar wat is dat effect en wat moet je ermee? Goed voorbereid zijn op deze revolutionaire ontwikkeling is voor bedrijven en organisaties van levensbelang.

De kennismakingsworkshop ‘Beter Ondernemen via internet, website, sociale media en netwerken’ start vanaf januari 2011 en bestaat uit één middag met twee sessies van ieder anderhalf uur: in het eerste deel komen aan bod onderwerpen als Internet toen, nu en in de toekomst. Wat betekent internet voor jouw organisatie? Wat kunnen we doen en hoe? Gestructureerd of ad hoc? Het tweede deel bevat onderwerpen als de achtergrond en ontstaan van social media, een nieuwe generatie kopers en gebruikers, een landschap van social media/platforms met hun karakteristieken. Dieper wordt ingegaan op LinkedIn als platform en hoe je daar als organisatie mee omgaat.

De workshop ‘Beter Ondernemen via internet, website, sociale media en netwerken’ wordt in-house of bij voldoende deelname extern op locatie verzorgd.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Cybersec Bert Hubert Sander Hulsman
    Innovatie & Transformatie

    Bert Hubert: Stimulering doorbraaktechnologie moet echt nationaal

    Cloud & Infrastructuur

    Computable Kerstpuzzel 2025 ‘Van A tot Z’

    Innovatie & Transformatie

    ASML voert Computable 100 aan

    Innovatie & Transformatie

    Expertisecentrum bij Groningse ai-fabriek opent al in april

    Data & AI

    Gen-ai zet digitale transformatie in de hoogste versnelling 

    Financiële dienstverlening

    EU-landen akkoord over digitale euro

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs