Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Platform scheidt social media in zakelijk en privé

15 februari 2011 - 14:30ActueelData & AIFacebookLinkedInTwitter
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Drie jonge Nederlandse ondernemers introduceren een platform dat berichten die via sociale media worden verstuurd, scheidt in privé en zakelijke berichten. Het platform Whoopaa bundelt de accounts van een gebruiker van sociale media als Twitter, Linkedin en Facebook in een dashboard. Per bericht wordt bepaald of de inhoud privé of zakelijk is. Een onbekende geldschieter heeft een half miljoen dollar in het platform geïnvesteerd.

Het nieuwe platform is 15 februari 2011 in Amsterdam gepresenteerd. De oprichters verwachten voor het einde van 2011 ongeveer honderdduizend geregistreerde gebruikers te hebben. Ze springen in op de toename van zakelijk gebruik van social media. Ze stellen: 'Een baas die via internet kan zien wat je in het weekend uitspookt is het laatste wat je wilt. Steeds meer internetgebruikers hebben daarom behoefte om hun sociale netwerken efficiënter te beheren, waarbij ze makkelijk kunnen bepalen of iets privé of zakelijk is.'

Irriteren

Mede-oprichter Bas Prass (21):'In het echte leven proberen we privé en zakelijk vaak gescheiden te houden. Dat willen wij ook online realiseren. Iemand op Twitter zakelijk volgen en dan lezen dat hij zijn kat kwijt is, kan irriteren.'

Accounts van sociale netwerken worden geïntegreerd in Whoopaa, vervolgens wordt per bericht gekozen of het om een privé of zakelijke uiting gaat. Een gebruiker kan bijvoorbeeld zijn Twitter en Facebook onderbrengen in zijn privédomein en LinkedIn in het zakelijke deel. Gebruikers die Facebook en Twitter ook zakelijk willen gebruiken, moeten van die social media meerdere accounts aanmaken. Ze hebben dan een zakelijke en een privéaccount. Het gemak van de portal moet zijn dat één post zowel in Twitter als Facebook belandt zonder dat de gebruiker beide accounts moet openen. Whoopaa plaats het bericht automatisch door naar beide accounts als die aangevinkt zijn.

Half miljoen

Een onbekende investeerder heeft een half miljoen dollar in het platform geïnvesteerd. De oprichters houden de naam van die geldschieter geheim.

De oprichters ontwikkelen nieuwe diensten. 'We willen een matchsysteem bouwen dat zakelijk wordt gebruikt  voor de uitwisseling van kennis en informatie en privé voor online dating.'

Whoopaa is opgericht door Bass Prass (21), Sezan Keers (22), Rens Netten (21). Zij kennen elkaar van business school Team Academie Nederland in Haarlem. Dat is een praktijkgerichte school waar op mbo- en hbo-niveau les wordt gegeven in ondernemen en het oprichten van een eigen bedrijf.

Meer over

ECMSocial media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieCarrière

    Succesvol in bedrijf via social media

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    ‘Atos loopt achter social media hype aan’

    Vrouw onderzoek laptop grafieken
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Babyboomer hindert zakelijke social media

    Computable.nl
    OpinieData & AI

    Negen goeie redenen voor social media analytics

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kwart bedrijven beperkt gebruik sociale media

    Computable.nl
    OpinieData & AI

    Focus op informatierendement met nieuwe werken en social media

    3 reacties op “Platform scheidt social media in zakelijk en privé”

    1. Kees Vogelesang schreef:
      16 februari 2011 om 12:01

      Mijn eerste reactie: Ik zie het onderscheidend vermogen nog niet zo.
      Je kunt, vrij gemakkelijk, al social media aan elkaar knopen. Met behulp van hashtags kun je ook kiezen of iets wel of niet in bijv Facebook of LinkedIn moet verschijnen.
      Gebruik je platforms als Hootsuite (er zijn er vele), dan kun je al makkelijk meerdere twitter accounts managen.
      Wellicht mis ik het inzicht.
      Echter, wanneer een groot publiek moet worden verkregen moet het ook duidelijker worden wat de ”differentiator” is cq zijn.

      Login om te reageren
    2. Vanessa op de Woert schreef:
      18 februari 2011 om 05:54

      Beste jongens het is een goed initiatief. Zoals vele nieuwe projecten moet deze ook zijn weg van kind naar volwassenheid vinden. Zelf zit ik nu in een proces om mijn zakelijke netwerk online te realiseren. Ik vind het een doolhof aan informatie, aanbiedingen, registraties en wachtwoorden. Ik ben er niet van gecharmeerd dat ik meerder accounts moeten maken en onderhouden. Ik hou van efficiency en effektiviteit. Response tijden van maximaal 3 seconden en overzicht passend op ’n A4. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Ben benieuwd naar de inrichting en compleet pakket die worden aangeboden. Veel succes!

      Login om te reageren
    3. Kitty schreef:
      28 maart 2011 om 09:53

      Als iedereen stopt met het tweeten van onbenulligheden als ‘mijn kat is zoek’ ‘ik heb een kater’ of ‘ik blijf lekker binnen want het regent’ heb je zo’n platform helemaal niet nodig.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs