Vodafone Nederland kondigt aan om BelCompany, een Nederlandse telecomretailer, over te nemen van de Macintosh Retail Group. Met de overname breidt Vodafone zijn winkelorganisatie van 86 winkels uit met 176 BelCompany en 34 telefoonkopen.nl winkels.
Hiermee zegt Vodafone in te spelen op de groeiende behoefte van klanten aan persoonlijk advies door de opkomst van smartphones, apps, tablets en mobiel internet. De overnameprijs bedraagt 120 miljoen euro op een cash-free en debt-free basis. De overname wordt nog voorgelegd aan beide Ondernemingsraden.
Met de overname van BelCompany wil Vodafone voortbouwen op een succesvolle retailformule die past binnen Vodafone’s multibrand strategie. Het BelCompany merk zal hiermee dan ook niet verdwijnen uit het straatbeeld, maar deel uit blijven maken van het Vodafone winkelnetwerk.
Als gevolg van de snelle ontwikkelingen in de telefoniemarkt, waaronder de opkomst van smartphones, netbooks, tablets en mobiel internet, groeit de behoefte aan face-to-face advies en ondersteuning bij klanten, aldus Vodafone. Door middel van interne trainingen en eigen MBO- en HBO-opleidingen leidt Vodafone medewerkers op om klanten hier zo goed mogelijk bij te helpen. Door het vergroten van het winkelbereik, kunnen meer klanten persoonlijk advies en ondersteuning krijgen.