Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

iSoft staakt CAO-afspraken met CNV en FNV

12 april 2011 - 12:22ActueelCarrièreIsoft
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Zorgautomatiseerder iSoft legt per 1 juli 2011 het cao-contract met de vakbonden CNV en FNV naast zich neer. De overeenkomst loopt op die datum af. Het bedrijf heeft besloten de cao-afspraken niet te verlengen om scherper te kunnen concurreren op het gebied van flexibele arbeidsvoorwaarden. iSoft leeft nog twee jaar de voorwaarden uit het huidige contract na voordat de nieuwe arbeidsvoorwaarden van kracht zijn.

iSoft claimt dat een cao in de zorg-ict niet meer van deze tijd is. Volgens de softwareleverancier genieten concurrerende bedrijven duidelijk meer voordelen wanneer ze bedrijfsafspraken flexibel en afgestemd op de behoeften van hun medewerkers kunnen aanpassen. Met deze maatregel wil iSoft dan ook meer flexibiliteit en bewegingsruimte voor de algemene arbeidsvoorwaarden bereiken.

iSoft gaat na beëindiging van het cao-contract de arbeidsvoorwaarden meer op het individu richten. Ook krijgen medewerkers meer eigen verantwoordelijkheid en de ondernemenigsraad meer zeggenschap, zo stelt het bedrijf.

Afwijkende afspraken

Volgens countrymanager Benelux Twan Weegels hebben de wijzigingen geen gevolg voor het huidige personeel. ‘De voorwaarden uit het cao-contract worden omgeschreven naar ons eigen bedrijfsreglement. Minimaal twee jaar zijn onze mensen verzekerd van deze voorwaarden. Daarna loopt dat gewoon door, alleen met instemming van de persoon zelf kunnen we per individu afwijkende afspraken gaan maken.'

Voor nieuw aan te nemen mensen zullen de wijzigingen wel merkbaar worden. Per aangenomen medewerker zal iSoft afspraken gaan maken over de arbeidsvoorwaarden. Volgens Weegels kan iSoft flexibeler zijn in de onderhandelingen en kan er meer afgeweken worden van de gangbare afspraken die in een bedrijfsspecifieke cao zijn vastgelegd. ‘Dat komt onze concurrentiepositie ten goede, want geen van onze naaste concurrenten valt onder een cao. Net als hen komen onze standaard arbeidsvoorwaarden ook te vallen onder het bedrijfsreglement.'

Meer over

Arbeidsvoorwaarden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Acties dreigen bij chipfabrikant NXP

    ActueelOverheid

    Ruwaard van Putten Ziekenhuis kiest weer CSC

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    FNV: Duitse leiding frustreert CAO iSoft

    Computable.nl
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    CSC haalt iSoft van de intensive care

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    CSC lijft noodlijdend iSoft definitief in

    Eén reactie op “iSoft staakt CAO-afspraken met CNV en FNV”

    1. stefan van dijk schreef:
      13 april 2011 om 08:19

      Dit vind ik echt boeiend ik leer hier heel veel van en mijn moeder zegt altijd: altijd blijven lachen.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs