Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Rabobank

Rabobank kampt opnieuw met storing

02 mei 2011 - 09:49ActueelCloud & InfrastructuurRabobank
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Rabobank is opnieuw getroffen door een storing. Op maandagochtend 2 mei 2011 konden klanten niet internetbankieren, maar het probleem breidde zich verder uit. Het e-mailsysteem werkte niet meer goed en de hele website ging kort uit de lucht. Inmiddels doen de website en de e-mail het weer, internetbankieren kampt nog steeds met problemen. Verschillende bronnen op internet spreken over een DDoS-aanval als mogelijke oorzaak van het probleem. Bij Rabobank is er vooralsnog niemand bereikbaar voor commentaar.

Bij een DDoS-aanval (distributed denial of service) wordt er een golf aan nutteloze berichten naar een netwerk verstuurd, waardoor de website offline gaat.

Het is niet de eerste keer dat Rabobank kampt met problemen. Begin april 2011 ging het hele bedrijf offline, ook toen door het internetbankieren. Of de meest recente storing veroorzaakt wordt door hetzelfde probleem, is nog niet bekend. Toen was onderhoud aan de Rabobank-website de aanleiding van de storing. Negenhonderd klanten kregen toen bij het internetbankieren de rekening van anderen te zien. Rabobank heeft over die storing geen tekst en uitleg gegeven, waardoor de markt slechts kon gissen naar de oorzaak van de storing.

Rabobank-passen

Eind oktober 2010 kampte Rabobank ook met een storing. Toen werkte een deel van de Rabobank-passen online niet. Volgens de bank ging het toen om enkele tientallen gedupeerden.

Meer over

DDoSHackingNetwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Rabobank
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Markt gist naar oorzaak storing Rabobank

    Rabobank
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rabobank gaat volledig offline na storing

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Deel Rabobankpassen werkt online niet

    Rabobank
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Netwerk Rabobank gaat plat na systeemupdate

    Rabobank
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Rabobank had storing kunnen voorkomen’

    6 reacties op “Rabobank kampt opnieuw met storing”

    1. Martin Geutjes schreef:
      2 mei 2011 om 11:39

      L.S.,
      Niet alleen het internetverkeer maar ook opnames doen met je creditcard lukte (niet)bij de Rabobank. Er was volgens de foutmelding geen verbinding mogelijk.
      probleem kan dus veel verder om zich heengrijpen.

      M.G.

      Login om te reageren
    2. Jaap schreef:
      2 mei 2011 om 11:58

      Met dank aan een zich vervelende hacker. Het is duidelijk schoolvakantietijd.

      Login om te reageren
    3. JP schreef:
      2 mei 2011 om 12:52

      Als ze nou mijn deurwaarders eens gingen hacken?

      Login om te reageren
    4. simon schreef:
      2 mei 2011 om 13:05

      Succes gewenst voor de IT-ers die dit moeten oplossen, daar gaat weer een vrije avond en sociaal leven.

      Login om te reageren
    5. RioRey schreef:
      2 mei 2011 om 17:50

      Waarom kopen ze dan geen riorey? binnen 3 minuten is het probleem opgelost en kan iedereen weer naar hartelust geld uitgeven/ opnemen

      Login om te reageren
    6. Pascal schreef:
      2 mei 2011 om 19:56

      @Simon, denk je…. ICT wordt toch door indiers gedaan ? of begrijp ik de term outsourcing niet ?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs