Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Storing

Blackberry kampt opnieuw met internetstoring

11 oktober 2011 - 14:37ActueelCloud & InfrastructuurBlackberry
Laura Kempenaar
Laura Kempenaar

Blackberry-toestellen kampen voor de tweede dag op rij met mail- en internetproblemen. De storing van 10 oktober 2011 was rond middernacht verholpen, maar een dag later kampt leverancier Research in Motion (RIM) opnieuw met problemen. Op sociale media wordt geklaagd dat Blackberry-diensten, waaronder Blackberry Messenger voor het pingen, niet werken. Of het probleem wederom te maken heeft met een crashende server in het datacenter in Engeland, is niet bekend. In Nederland lijken alleen klanten van T-Mobile en Vodafone problemen te hebben.

Op de website van Blackberry-maker RIM is het al dagen stil. Er worden persberichten vrijgegeven over nieuwe Blackberry-toestellen in Taiwan en een nieuwe manier om bestanden te delen via de mobieltjes, maar er wordt gezwegen over de storingen in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (emea). Op het officiële Twitter-account van de Blackberry-klantenservice werd rond drie uur het bericht verspreid dat 'in sommige gebieden vertraging in bericht- en internetsurfdiensten is. Wij werken eraan de normale service zo snel mogelijk weer in orde te maken.' Hoe lang het zal duren voor de storing is opgelost, is onbekend.

Crash in serverpark

Blackberry heeft nog geen officieel statement naar buiten gebracht, waardoor de woordvoerder in Nederland geen uitspraken kan doen over deze tweede storing. Op 10 oktober 2011 was er een servercrash in het datacenter van RIM in Slough, nabij Londen. Waarom deze crash zulke grote gevolgen had, is onbekend. Er gaan geruchten dat de storing tot 22 oktober 2011 blijft voortzetten en er alleen van 0.30 tot 12.30 uur verbinding is, maar Computable heeft dit niet bevestigd kunnen krijgen.

Meer over

SmartphonesTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Datacenter veroorzaakte Blackberry-storing

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    RIM onderzoekt nieuwe Blackberry-problemen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Blackberry-maker RIM formeert SWAT-team

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Blackberry-maker RIM breidt uit in Nederland

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    RIM compenseert Blackberry-gebruikers

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Blackberry-aanbieders eisen schadevergoeding

    23 reacties op “Blackberry kampt opnieuw met internetstoring”

    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »
    1. Anouk schreef:
      12 oktober 2011 om 06:30

      Ik zit bij Hi ik heb er ook last van , Ik vind dat iedereen recht heeft op de dagen hoellang de storing nog duurt de dagen daarna iedereen gratis mag sms’en!!

      Login om te reageren
    2. Nick schreef:
      12 oktober 2011 om 06:34

      Ik heb mijn telefoon ook net zes weken, nou wat een fun heb je dan met zn bedrijf. Een miljoenen bedrijf dat z’n rotzooi nog niet eens goed voor elkaar heeft.
      Heb je er ook nog een abonnement op en Vodafone kan er ook niks aan doen wel rotzooi kopen van z’n bedrijf, maar er verder niet garant voor staan.

      Login om te reageren
    3. nastia schreef:
      12 oktober 2011 om 06:49

      Ik ben echt het type dat wel zonder ping kan, maar wat dus het vervelende is aan deze situatie: al mijn beltegoed is op, terwijl normaal ik 1 a 2 maanden kan doen met 8 euro beltegoed. Kan ik de kosten, die ik heb gemaakt, tijdens de BlackBerry storing, laten declareren? Want m’n internet doet ’t niet, maar toch betaal ik ervoor.
      Kan iemand antwoorden op mijn vraag?
      Met vriendelijke groet

      Login om te reageren
    4. Ernstig schreef:
      12 oktober 2011 om 06:56

      Pingende vrouwtjes; kunnen jullie dit soort opmerkingen liever op je hyves paginaatjes zetten? Het is hier geen mutsenforum.

      Login om te reageren
    5. jona schreef:
      12 oktober 2011 om 07:08

      kpn ligt er ook uit!! zwaar kberoerd dit alles (schadevergoeding?!)

      Login om te reageren
    6. eliza schreef:
      12 oktober 2011 om 07:17

      ik heb hi en heb ook problemen.. ik baal er flink van, kan best zonder internet op mijn telefoon, maar ik betaal er wel gewoon voor, vind het zonde als ik dadelijk een tijdje betaal voor een service waar ik geen of beperkt gebruik van kan maken.

      Login om te reageren
    7. jenny schreef:
      12 oktober 2011 om 08:55

      ik heb van vodafone een sms gahad dat de storing tot 22 oktober duurt. vreemd dat ze dit al van te voren kunnen melden. de grootste miskoop van de eeuw die bb. elke keer heb ik er problemen mee

      Login om te reageren
    8. undercover schreef:
      12 oktober 2011 om 09:10

      ik vind dit echt onzin!! in deze tijd dat je niet kan pingen vind ik dat je gratis mag smsen want, ik betaal wel gewoon voor een maand lang internet!!!!!!!!!!!

      Login om te reageren
    9. Rob schreef:
      12 oktober 2011 om 16:08

      @Jenny:

      Zelf zit ik ook bij Vodafone, alleen heb ik die sms niet ontvangen. Vreemd, wanneer heb je deze gehad dan als ik vragen mag? En vanaf welk telefoonnummer?

      Login om te reageren
    10. Mariette schreef:
      12 oktober 2011 om 16:19

      Ik heb KPN, en niks doet het bij mij. Hoelang gaat dat ongeveer duren die storing ?

      Login om te reageren
    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs