Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Datacenter veroorzaakte Blackberry-storing

11 oktober 2011 - 07:38ActueelCloud & InfrastructuurBlackberry
Laura Kempenaar
Laura Kempenaar

De storing bij RIM, waardoor Blackberry-gebruikers in de emea-regio niet konden e-mailen en pingen met hun mobiele apparaat, is ontstaan door een serverstoring in het Verenigd Koninkrijk. RIM heeft in Slough, ten wetsen van Londen, een datacenter, waar de problemen ontstonden. De storing begon 10 oktober 2011 in de middag en was rond middernacht verholpen. Op sommige toestellen was het niet mogelijk internetverbinding te krijgen, maar het waren vooral de Blackberry-diensten die eruit lagen.

Het datacenter is gevestigd in het emea-hoofdkantoor van de mobieltjesfabrikant aan Bath Road in Slough. In 2005 trok RIM in het pand en ze hebben een huurcontract voor vijftien jaar. Het gebouw beslaat 21.000 vierkante meter en ligt dichtbij luchthaven Heathrow. Het gebied, genaamd Slough Trading Estate, heeft ook andere technologiebedrijven aangetrokken, zoals Vodafone, LG Electronics en O2.

Producent RIM laat weinig los over de storingen. Behalve berichtgeving met excuses voor het ongemak en de mededeling dat er aan de storing werd gewerkt, werd er niets over de storing naar buiten gebracht. Het kan zijn dat Research In Motion compensatie moet gaan betalen aan de netwerkproviders, die door de storing een hoop data-verkeer zijn misgelopen.

Klachten op Twitter

Met name op sociale media als Twitter kreeg RIM ervan langs van zijn gebruikers, die via andere apparaten hun hart luchtten: 'Alles aan Blackberry is afschuwelijk slecht, ik begrijp niet waarom ik er ooit één heb genomen', 'Het is weer die tijd van de maand voor mijn Blackberry' en 'Geen officiële communicatie, niets op de website, terwijl jullie systeem een halve dag lang is gecrasht, is dat service?'. Op het moment dat de storing verholpen was in de nacht van 10 op 11 oktober 2011, kregen gebruikers in Europa, Midden-Oosten en Afrika de gemiste berichten alsnog op hun telefoon.

RIM

De storing komt erg ongelegen voor RIM. Sinds februari 2011 daalt de waarde van de aandelen sterk. Half september 2011 maakte RIM bekend dat de telefoonverkopen en daarmee de winsten achterbleven. De cijfers van het tweede kwartaal lieten zien dat de winst met 58 procent zakte naar 329 miljoen Amerikaanse dollar. De omzet zakte met 15 procent naar 4,2 miljard Amerikaanse dollar in het tweede kwartaal. Er gaan geruchten dat de Blackberry-maker wordt overgenomen, mogelijk door telecomprovider Vodafone.

Meer over

SmartphonesSocial mediaTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    180 reacties op “Datacenter veroorzaakte Blackberry-storing”

    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »
    1. Hanna schreef:
      11 oktober 2011 om 11:44

      hij deed het heel even, nu weer niet -__-
      ik voel me echt vriendloos

      Login om te reageren
    2. Peter S schreef:
      11 oktober 2011 om 11:44

      Zonet van Rimm officieel bevestigd gekregen dat ze wederom storing hebben.
      Maar even voor de duidelijkheid, dit is de eerste keer dat ik met Blackberry zo’n lange storing heb. Ik heb het wel eens eerder meegemaakt maar toen lag het aan KPN. en gebruik nu toch al 6 jaar een Blackberry.

      Login om te reageren
    3. M&T schreef:
      11 oktober 2011 om 11:48

      Vanmorgen deed hij het weer is en rond een uur of twaalf weer alles eruit? precies zelfde tijd als gister is dit grap ofzo? nou hoor ik , dat dit wel tot 22e kan gaan duren! dat accepteer ik niet hoor! menzen kunnen wel vinden dat mensen verslaafd zijn en dat het nergens op slaat dat ze een vergoeding willen maar als het echt tot de 22e gaat duren! wel mooi hele maand van je abbo weg!

      Login om te reageren
    4. WmY schreef:
      11 oktober 2011 om 11:50

      wat een zooitje.. mijn volgende telefoon wordt geen BB.

      Login om te reageren
    5. Miranda schreef:
      11 oktober 2011 om 11:52

      Klopt, vanmorgen werkte de bb weer, maar nu niet meer??? Storing is zeker niet verholpen.

      Login om te reageren
    6. arjan schreef:
      11 oktober 2011 om 11:52

      ik heb weer een storing!

      geen internet, mail enzovoort!

      lekker hoor

      Login om te reageren
    7. Roberto schreef:
      11 oktober 2011 om 11:54

      pff ik word er gek van tijd voor een iphone4

      elke keer weer t gezeik….

      Login om te reageren
    8. ron schreef:
      11 oktober 2011 om 12:01

      iedereen die zijn bb niet meer wil graag opsturen naar postbus 51 denhaag

      Login om te reageren
    9. Anne schreef:
      11 oktober 2011 om 12:01

      Ja hooor!!! Gister avond deed ping het weer nu ligt hij er weer uit….zucht 🙁

      Login om te reageren
    10. BigG schreef:
      11 oktober 2011 om 12:03

      Wat een onzin ik heb de hele dag al geen enkel probleem.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Carrière

    Project architect Frank over IT bij UW...

    ‘De grootste uitdaging voor ons zit in hóé we de dingen doen.’ Frank is project architect en werkt aan het...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    RIM koopt cloud-softwarebedrijf

    Cloud & Infrastructuur

    RIM zet Sharepoint op Blackberry-toestellen

    Computable.nl
    Cloud & Infrastructuur

    RIM verkoopt minder Blackberry’s

    Computable.nl
    Cloud & Infrastructuur

    Aandeelhouder RIM dringt aan op verkoop

    Computable.nl
    Cloud & Infrastructuur

    ‘RIM voorziet Blackberry’s van Android-apps’

    Computable.nl
    Cloud & Infrastructuur

    RIM introduceert 5 BlackBerry 7-smartphones

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs