Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN verplaatst 450 Getronics-banen naar India

25 oktober 2011 - 14:31ActueelCarrièreGetronicsKPN
Pim van der Beek
Pim van der Beek

KPN verplaatst 450 voormalige Getronics-banen naar India. Het gaat om eerste- en tweedelijns ict-beheerfuncties en ondersteunende administratieve functies. Het werk wordt ondergebracht bij dienstverlener Mindtree. Inmiddels heeft KPN 1350 banen geschrapt bij voormalige Getronics-onderdelen. Dat blijkt uit een toelichting op de cijfers over het derde kwartaal van 2011 die KPN presenteerde. De voormalige Getronics-tak, die officieel is omgedoopt tot KPN Corporate Market, kampt in Nederland met een teruggelopen vraag naar ict-diensten bij de overheid.

In het derde kwartaal van 2011 waren de financiële prestaties van KPN zoals verwacht zwak. Het bedrijf zette 3,4 procent minder om dan in dezelfde periode in 2010 en zag daarmee de omzet uitkomen op 3,26 miljard euro. De winst daalde met 9,4 procent naar 368 miljoen euro. Het bedrijf zag zowel in de telecomactiviteiten als bij de zakelijke ict-diensten de omzet dalen. Het bedrijf merkt dat vooral overheden de ict-investeringen terugschroeven.

KPN maakte halverwege 2011 bekend ongeveer tweeduizend tot 2500 banen bij de voormalige Getronics-onderdelen te schrappen. Die reorganisatie wordt versneld doorgevoerd maar het bedrijf noemt geen einddatum. Concernbreed moeten voor het jaar 2015 tussen de vier- en vijfduizend voltijdbanen verdwijnen.

Getronics

De ict-tak van KPN telde aan het einde van het derde kwartaal van 2011 11.664 medewerkers. Daarvan werkte er 7654 in Nederland en 4010 in andere landen. In juni 2010 waren er bij de Getronics-onderdelen nog 12.221 medewerkers in dienst.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Getronics
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Getronics wordt KPN Corporate Market

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    KPN: na zomer meer duidelijk over Getronics

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN schrapt 2500 Getronics-banen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN schrapt naam Getronics

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Getronics drukt goed jaarresultaat van KPN

    Ontslag
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Getronics ontslaat niet alleen oud-KPN’ers

    26 reacties op “KPN verplaatst 450 Getronics-banen naar India”

    Nieuwere reacties »
    1. Neo Xirtam schreef:
      25 oktober 2011 om 19:26

      Weer een bedrijf dat lokale maatschappelijke verantwoordelijkheid aan zijn laars lapt en alleen maar naar de centen kijkt. Als je het mij vraagt het begin van het einde voor KPN.

      Login om te reageren
    2. Richard de Niet schreef:
      26 oktober 2011 om 10:42

      De kwaliteit van de dienstverlening komt hierdoor steeds meer onder druk te staan waardoor klanten besluiten de dienstverlening elders te beleggen waardoor er op termijn weer gereoganiseerd zal moeten worden. Welkom in de bekende cirkel.
      Jammer dat er niet een eind visie wordt gepresenteerd.

      Login om te reageren
    3. allesbasje schreef:
      26 oktober 2011 om 10:54

      Aj wat een domme zet…tenzij ze contact met klanten kwijt willen raken, dan erg goed bedacht, gaat zeker lukken. Ik was al geen fan van KPN, kwam je daar al in een vergaarbak van 1e lijnsmedewerkers, nu ook nog een vergaarbak die je niet kunt verstaan. Onlangs weer indiaase medewerker aan de lijn gehad, ze doen echt erg hun best maar je kunt gewoon niet communiceren in dat gebrekkige Engels, werkelijk geen doen.
      Idd het begin van het einde.

      Login om te reageren
    4. Medardo schreef:
      26 oktober 2011 om 11:35

      Tja, de verschraling van onze maatschappij is begonnen met de privatisering, is KPN de hoofdschuldige ?

      Login om te reageren
    5. Ivan schreef:
      26 oktober 2011 om 12:03

      ik snap wel dat bedrijven aan hen zelf denken het is nu eenmaal een individuele maatschappij aan het worden dus ieder voor zichzelf…..als jezelf maar goed voor je eigen hachje zorgt de rest tja die zoekt het zich maar uit! Voor zover je over de rest kunt spreken!

      Login om te reageren
    6. Kees V. schreef:
      26 oktober 2011 om 12:07

      Tragisch altijd weer dit soort nieuws, zowel voor de werknemers als de klanten.

      Login om te reageren
    7. Frank Brechts schreef:
      26 oktober 2011 om 12:09

      Deze stap zal ingegeven zijn door kostenbesparingseisen van de top. Of het ten koste gaat van kwaliteit kan ik zo niet inschatten, maar de corporate klant zal ongetwijfeld geen nederlands sprekende hulp aan de lijn meer krijgen. Dit alleen kan de klant als achteruitgang van kwaliteit beschouwen. Of de hulp inhoudelijk slechter zal zijn kan ik niet inschatten.

      Login om te reageren
    8. Medewerker schreef:
      26 oktober 2011 om 12:37

      Was het maar waar dat het alleen eerste en tweedelijns beheeractiviteiten betreft. Het gaat helaas ook om de onwikkeling van een paar paradepaardjes.

      Login om te reageren
    9. ai schreef:
      26 oktober 2011 om 12:48

      De bazen a/d top hebben als opdracht om winst te maken voor de aandeelhouders. De winst moet alleen maar groeien. Anders kunnen ze hun plek inleveren. Bij een winstvermindering of een stagnatie wordt er direct een winstwaarschuwing aangekondigd. Maw er is geen andere optie dan goedkoper te werken. Kwaliteit van service is bijzaak geworden. Laat staan de zittende medewerkers. KPN, TNT of Post.NL …what’s in the name.

      Login om te reageren
    10. Victor schreef:
      26 oktober 2011 om 12:52

      Ik mag aannemen dat de klant wel gewoon contact heeft met nederlandse mensen. Alle beheer activiteiten op de achtergrond zullen naar india verschuiven. De rede waarom het meestal minder kwalitatief verloopt is omdat zeer gedemotiveerde medewerkers hun vak in een paar weken moeten overdragen…. Als KPN Medewerker zal ik wel moeten omgaan en positief blijven en denken…. ach ja over 5 jaar hebben we het over insourcing omdat India te duur geworden is.

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs