Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

SAS verbetert klantervaring voor Bol.com

12 april 2012 - 09:28ActueelData & AIBol.comSAS
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Webwinkel Bol.com zet business analytics-software in van SAS om zijn aanbiedingen en interactie met klanten te verbeteren. Om de tevredenheid van klanten te verhogen, heeft het bedrijf een nieuwe marketingoplossing geïmplementeerd om via e-mail, telefoon en de app met klanten te communiceren.

Door de inzet van SAS Marketing Automation renderen marketingacties beter en zijn ze eenvoudiger uit te voeren, terwijl tegelijkertijd de tevredenheid van klanten toeneemt. ‘Omdat het gaat om grote hoeveelheden informatie, in 2011 werden maar liefst 17,5 miljoen artikelen verkocht, is het van belang een solide oplossing te hebben die in staat is grote hoeveelheden gegevens in korte tijd te verwerken', zegt Mieke De Ketelaere, regional lead customer intelligence bij SAS.

Medio 2011 ging Bol.com op zoek naar een oplossing om zijn marketingcampagnes beter te managen en evalueren. Uit een shortlist werd gekozen voor SAS Marketing Automation en SAS Marketing Optimization. De keuze viel op SAS vanwege de analytische mogelijkheden om de juiste klant voor de juiste campagne te kunnen selecteren, de goed aangeschreven Marketing Automation-oplossing en de lokale aanwezigheid en expertise. Het was voor Bol.com belangrijk dat de toepassing snel geïmplementeerd werd en aansloot bij de Scrum-werkwijze. De implementatie van de software startte in februari 2012 en de eerste marketingcampagnes zullen medio april starten.

Meer over

AppsBusiness IntelligenceSAS-software

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    SAS Visual Analytics visualiseert big data

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ahold neemt webwinkel Bol.com over

    Computable.nl
    AchtergrondData & AI

    Marktplaats.nl benut met SAS markt- en klantkennis

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Bol.com zet stap in personalisatie-architectuur

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Bol.com prikkelt developers tot innovatie

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Specialisterren automatiseert testproces Bol.com

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs