Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Mtel stapt in mobiele telefonie met overname

04 juli 2012 - 14:57ActueelCloud & InfrastructuurMtel
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Klantcontactspecialist Mtel heeft voor een onbekend bedrag de mobiele activiteiten van VastMobiel overgenomen. Mtel integreert hiermee zijn zakelijke vaste telefoniedienstverlening met zakelijk mobiele diensten.

'Veel vast/mobiel-integraties (FMC) gaan alleen over kostenbesparing', zegt Michiel van Dis, algemeen directeur van Mtel. 'Wij kunnen nu een oplossing bieden die een interessante besparing oplevert, zonder in te boeten op bereikbaarheid en gebruiksgemak. Met de toevoeging van mobiele diensten bieden wij nu een oplossing waarbij alle gesprekken via de telefooncentrale in de cloud lopen en alle gebruikers beschikken over dezelfde functionaliteit, ongeacht hun apparaat of locatie.'

Voordelen door overname

Klantcontact gaat verder dan het contactcenter of de telefoniste. Vrijwel iedereen binnen een organisatie heeft wel eens contact met klanten. En dat vindt steeds vaker buiten kantoor plaats, bijvoorbeeld thuis of onderweg. Door de combinatie van de Mtel cloud communications-diensten met de public en private gsm-diensten van VastMobiel zijn gebruikers altijd en overal bereikbaar op één telefoonnummer en hebben zij alle functionaliteit van vaste toestellen beschikbaar op mobiel. Door de overname creëert Mtel volgens eigen zeggen een optimale dekking, capaciteit en lage kosten door middel van een private gsm-netwerk en is het één leverancier voor de totale communicatiebehoefte. Mtel denkt zo een besparing op de totale vaste en mobiele kosten te kunnen realiseren.

'Met het oog op het nieuwe werken wil je optimale controle hebben op de bereikbaarheid van zowel de organisatie als de individuele medewerkers', zegt Leon Schuurmans, directeur business development en marketing van Mtel. 'Twee jaar geleden hebben we om deze reden ons SaaS-aanbod van IVR- en contactcenter-diensten uitgebreid met zakelijke telefonie. Inmiddels hebben we op deze dienst al vele grote en middelgrote klanten aangesloten, zoals PON, ArboUnie, Aalbers Industries, Sprank, G4S en Allsafe. Mobiele integratie is de volgende stap om gebruikers te helpen hun bereikbaarheid beter te organiseren.'

Meer over

DienstenOvernameTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mtel brengt SMS-beheer ING naar de cloud

    Eén reactie op “Mtel stapt in mobiele telefonie met overname”

    1. Maarten Oberman schreef:
      4 juli 2012 om 19:09

      ipv mobiele integratie als bijdrage aan de bereikbaarheid lijkt mij dat beter geïnvesteerd kan worden in presence informatie location based services en dergelijke functies en interactie ervan in communicatietoepassingen om de bereikbaarheid te verbeteren. Natuurlijk mobiel is (nog steeds) leuk, maar het gaat om de toepassingen er mee lijkt me….

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs