Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Centric laat Groningers thuis revalideren met app

08 oktober 2012 - 08:59AchtergrondCloud & InfrastructuurCentric
Martijn Vet
Martijn Vet

Bezuinigingen in de zorg zijn het gesprek van de dag. Kostenefficiënt werken wordt steeds belangrijker, maar het persoonlijk contact met de cliënt staat voor veel zorginstellingen hoe dan ook voorop. Centric ondersteunt hen hierbij door de ontwikkeling van diverse apps die ervoor zorgen dat de processen in de zorg efficiënter verlopen.

Zo introduceerde Centric in 2012 onder meer de app Key2Hulpverlener waarmee de hulpverlener bij huisbezoek direct gegevens kan invoeren en versturen naar de backoffice. Maar het gaat niet alleen om het verlichten van de administratieve processen.

Centric ontwikkelde samen met het UMCG Centrum voor Revalidatie in Groningen een applicatie waarmee cliënten vanuit huis met een coach in het revalidatiecentrum communiceren via iPads. De applicatie biedt ondersteuning bij problemen van praktische aard, zoals het gebruik van hulpmiddelen, en bij hulpvragen op sociaal-emotioneel vlak. Met de camera's in de iPad kan de cliënt ook bepaalde voorwerpen of handelingen in de eigen woonomgeving aan de coach tonen.

Nieuwe media

De applicatie is ontwikkeld in het kader van Rehab-4-Life, een vernieuwingsproject voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) in de regio Groningen. Hierin onderzoekt het Centrum voor Revalidatie samen met ketenpartners als zorg- en welzijnsinstellingen, zorgverzekeraars en gemeenten hoe de coach in combinatie met de inzet van nieuwe media zo effectief mogelijk ingezet kan worden in een netwerk van NAH-getroffenen en hun naasten.

Ook ontwikkelt Centric voor andere markten apps om informatie uit de backofficesystemen efficiënt te ontsluiten en waar mogelijk te verrijken. Dit biedt tevens kansen om participatie van bijvoorbeeld de burger te vergroten, zoals de app voor burgerschouwers.

Meer over

Apps

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    sollicitatie
    ActueelCarrière

    Centric zoekt ICT’ers in Noord- en Oost-Nederland

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Centric ontwikkelt app voor coaching op afstand

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Centric en mITE gaan mobility-samenwerking aan

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Centric begeleidt GGZ Centraal naar User

    ActueelOverheid

    Centric bouwt MFT-systeem Sanquin

    Gerard Sanderink
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Sanderink brengt Centric onder in stichting

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs