Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Computable neemt afscheid van 449 experts

18 januari 2013 - 10:07ActueelCarrièreComputable
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Ict-vaktitel Computable heeft de expertcommunity van 1515 teruggebracht naar 1066. Het profiel van 449 experts werd omgezet naar dat van een geregistreerd gebruiker. Rond de jaarwisseling voerde Computable een meting uit waaruit bleek dat de groep geen of slechts mondjesmaat activiteit toonde op het expertplatform.

Computable heeft de afgelopen tijd een oplossing ontwikkeld waarmee het de activiteit van zijn experts kan meten. Hierin is onder andere gekeken naar het schrijven van opiniebijdragen, het reageren op artikelen en het invullen van het eigen profiel. Hieruit bleek dat er een grote groep experts was die zich wel aan Computable had verbonden, maar die de expertstatus niet waarmaakte.

Experts op alle ict-gebieden krijgen van Computable de ruimte om via het platform hun kennis met de markt te delen. Door de opschoning van het expertbestand zoekt Computable op korte termijn nieuwe experts op de topics Datamanagement, Detachering, Diensten, Netwerkbeheer en Softwarebeheer. Ook de topics Besturingssystemen, CRM, eHRM, ERP, Storage en Telecom kunnen nieuwe aanwas van experts gebruiken. Personen die expert willen worden, kunnen een e-mail sturen naar experts@computable.nl, met persoonlijke contactgegevens, welke topics (maximaal drie) en een motivatie per topic waaruit de expertise blijkt.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Computable werft magazine-abonnees

    14 reacties op “Computable neemt afscheid van 449 experts”

    Nieuwere reacties »
    1. Ruud Mulder schreef:
      18 januari 2013 om 11:01

      @ Sander,

      Goed iniatief en voor al door mee gaan.

      Echter valt het mij op dat dit nog niet op ieder topic even strak is doorgevoerd. Van de storage-experts kan ik zelf al direct enkele namen wegstrepen die nog nooit een bijdrage hebben geschreven of erger nog al lang niet meer bij de organisatie werken die op hun profiel vermeld staat.

      Ik vind dat je de titel Computable expert moet verdienen en niet alleen voor je PR moet gebruiken. Actief schrijven en reageren is in mijn ogen een must. Anders wordt het zo’n commodity verhaal.

      Login om te reageren
    2. Mickel van der Horst schreef:
      18 januari 2013 om 11:41

      Sander, sluit me geheel aan bij Ruud, ook al ben ik pas recentelijk veel actiever geworden. Je ziet steeds de zelfde namen, en vaak zijn dit toch de schrijvers van de beter onderbouwde artikelen en reacties.

      Top actie.

      Login om te reageren
    3. Pascal schreef:
      18 januari 2013 om 14:26

      Hoewel ik het een prima actie vind om af en toe even schoon schip te maken, vind ik het artikel nogal tendentieus.
      Uiteraard zijn er een behoorlijk aantal lieden die hun status als expert niet waarmaken dan wel in deze hoedanigheid weinig tot geen bijdrage leveren. Prima om deze van de lijst te halen.
      Echter, je kunt je natuurlijk ook eens afvragen waarom er een aantal (behoorlijk kundige) lieden zijn die zich niet geroepen voelen zulke bijdragen te leveren.
      Daarnaast kom ik ook een veelheid aan artikelen van (al dan niet) experts tegen die Computable bepaald geen verbetering bieden.
      Meerdere vakgenoten hebben ook al eens geklaagd over het beoordelingssysteem (je kunt je al afvragen waarom dat er is en wie van de redactie nu echt gekwalificeerd is om reacties op inhoud en kwaliteit te beoordelen).

      Het is duidelijk dat Computable zich expliciet richt op de ict-professional. Echter, onder deze profesionals zitten vooral veel techneuten die niet altijd even onder de indruk zijn van de content.

      @redactie, ik zou met mijn grote mond natuurlijk zelf het goede voorbeeld kunnen geven, maar ook schrijven is een vak, zo is het natuurlijk ook nog eens.

      Login om te reageren
    4. Johannes van Bentum schreef:
      18 januari 2013 om 14:58

      @Pascal
      Dank voor je lovende woorden.

      Computable wil een platform zijn voor ambitieuze ict-professionals en ict-managers. Wanneer experts in hun bijdragen de plank misslaan, wordt dat meestal snel door de community gesignaleerd. Vervolgens ontstaat er een levendige, vaak verhelderende discussie onder zo’n artikel. Dat is volgens de redactie precies de manier waarop vakgenoten van elkaar zouden kunnen leren.

      De beoordeling van reacties heeft onze aandacht, die willen wij zo snel mogelijk bij de community leggen. We hebben een vacature voor een developer, zie vacature op de home. Niet alleen de reacties, maar ook de artikelen van de redactie zullen in de toekomst door de gebruikers worden beoordeeld.

      Login om te reageren
    5. Ewoud D. schreef:
      18 januari 2013 om 19:09

      Ik vind dit een vreemd bericht, niet erg nieuwswaardig aangezien ik het idee heb dat er eerder sprake is van ‘ontvrienden’ dan een werkelijk afscheid. In ieder geval zal dit afscheid niet een erg emotionele gebeurtenis zijn geweest omdat er vast een heleboel experts tussen zaten die artikel noch reactie geplaatst hebben zodat er ook geen sprake was van een welkom.

      Ben dus ook heel erg benieuwd naar de oplossing die Computable ontwikkeld heeft om de activiteit van experts te meten. Want ik had zelf ook al een ‘lakmoesproef’ bedacht om dat te doen. Zo zijn er bijvoorbeeld een paar experts die wel wat plaatsen maar niets schrijven want daar hebben ze blijkbaar personeel voor. En de echte experts begrijpen vast wat ik hier bedoel als ik kijk naar de reacties die hier vaak op volgen. Maar het schijnt dat er ook een ‘ongepast’ knop komt dus ik kan al raden door wie die straks het meest ingedrukt zal worden, is dat trouwens ook een activiteit?

      Login om te reageren
    6. Henri Koppen schreef:
      18 januari 2013 om 20:13

      Het is wellicht ook een idee om een expert eerst minimaal 1 artikel te laten schrijven, of dat je in ieder geval iets van een drempel oplegt. Of noem ze professionals en als ze een bepaalde waarde hebben toegevoegd worden de “expert” al is het woord enorm verwaterd.

      Ik heb nog een “verrassing” voor de redactie, hier kom ik van de week op terug 🙂

      Login om te reageren
    7. Maarten Oberman schreef:
      18 januari 2013 om 20:28

      @Henri,

      Er zijn meer mogelijkheden dan om in Computable te schrijven, Google maar eens op Communicatietoepassingen, het primaire bedrijfsproces! Schrijven is niet identiek aan expert zijn, nog aan deskundig zijn.

      Login om te reageren
    8. Reza Sarshar schreef:
      18 januari 2013 om 22:02

      Ik sluit me bij Henri, Ruud en Ewoud aan! Wat Maarten zegt is ook correct, daarom vind ik dat het verplicht moet worden om aan de discussie mee te doen wanneer je een artikel geplaatst hebt.

      Login om te reageren
    9. Maarten Oberman schreef:
      19 januari 2013 om 12:20

      @Reza

      Dat zeker, wanner er een artikel van iemands hand staat, dan is het niet meer dan fatsoenlijk ook op het commentaar te reageren. Dat geeft niet alleen toegevoegde waarde voor de reageerders, maar ook, juist, voor de auteur van het artikel. Het kan ook leiden tot het elimineren van misverstanden. Tenslotte worden dit soort fora meer gebruikt om te informeren in plaats van te communiceren. terwijl dat laatste juist een bijdrage voor iedereen kan zijn. De nuance kan snel zoek zijn, zeker bij reageerders die anoniem-achtig zijn.

      Login om te reageren
    10. PaVaKe schreef:
      19 januari 2013 om 15:38

      @Maarten

      Helemaal met je eens, maar met name bij de, door commercie gedreven (“wij van wc-eend” niveau) artikelen zie je dat er zelden of nooit door de auteur gereageerd wordt.

      Dit komt de kwaliteit van de fora alles behalve ten goede helaas.

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs