Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN verlengt hoofdsponsorschap schaatsbond

12 juni 2013 - 09:29ActueelCloud & InfrastructuurKPN
Rik Sanders
Rik Sanders

De Koninklijke Nederlandse Schaatsbond (KNSB) en KPN hebben het hoofdsponsorcontract, dat in de zomer van 2014 zou aflopen, vroegtijdig opengebroken en verlengd met twee jaar. De nieuwe verbintenis loopt door tot het voorjaar van 2016 en heeft een optie tot verlenging met twee jaar tot en met de Olympische Winterspelen in 2018 in het Zuid-Koreaanse Pyeongchang. Wat het telecomconcern kwijt is aan de sponsoring is niet vrijgegeven, al spreken de partijen over een 'stevige financiële basis'.

Volgens KPN-bestuursvoorzitter Eelco Blok is het hoofdsponsorschap de afgelopen drie jaar het bedrijf zo goed bevallen dat tot vroegtijdige verlenging is overgegaan. ‘KPN wordt na drie seizoenen herkend en erkend als organisatie die investeert en activeert in de volle breedte van de sport. Binnen onze eigen organisatie wordt de sponsoring breed gedragen. Klanten en medewerkers zijn er trots op dat KPN zich aan deze sympathieke Nederlandse sport verbindt.’

De nieuwe hoofdsponsorovereenkomst tussen KNSB en KPN wordt op een aantal punten anders ingevuld. KPN is en blijft hoofdsponsor van de KNSB, van het langebaanschaatsen, de ploegen van Team Nederland (Team Pursuit), het marathonschaatsen (baan en natuurijs) en vooralsnog tot en met de Spelen in Sotsji ook het shorttrack. KPN  treedt terug als hoofdsponsor van het inline-skaten en blijft hier als subsponsor aan verbonden. Binnen de disciplines marathonschaatsen en shorttrack  is tevens ruimte gemaakt voor een gedeeld hoofdsponsorschap en mogelijk meerdere subsponsors.

 

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Nederlands Viqit sponsort Duitse schaatsploeg

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Compello is hoofdsponsor van PEC Zwolle

    3 reacties op “KPN verlengt hoofdsponsorschap schaatsbond”

    1. Mickel van der Horst schreef:
      12 juni 2013 om 11:05

      Positief dat grote bedrijven in dit soort zaken geld blijven steken. Zo hebben beide partijen een mooi resultaat. KPN wordt gezien als, en de schaatsbond heeft geld om!

      Login om te reageren
    2. Martien Koster schreef:
      12 juni 2013 om 11:58

      “Schaatsen is er voor de schaatser en niet voor het publiek”

      Laten we wel zijn, schaatsen is er voor de schaatser en niet voor het publiek. Als je ziet hoe weinig toeschouwers schaatswedstrijden bezoeken, dan moet je je toch afvragen of deze sport nog wel toekomst heeft. Het is dat schaatsen nog Olympisch is, anders was het helemaal gedaan met de koopman. Het huidige schaatsen is veel te veel gecultiveerd. Gladde en snelle pakken, een ijsbaan met optimale omstandigheden, nee, het is niet meer het schaatsen van ”Ard en Keesie”. In hun tijd zaten er nog elementen van spanning in! lees bijv. de onzekere weersomstandigheden, schaatsers met geite wollen sokken die amper vooruit kwamen e.d. Kortom, het was toen een sport voor de echte mannen en vrouwen met een hoge amusement waarden. Nee, schaatsen is nu meer een sfeerloos computerspel geworden dan een echte leuke kijksport.

      SchaatsMekka Heerenveen of Almere?

      Dat men de traditie in stand wil houden is best begrijpelijk, doch men moet zich ook realiseren dat traditie en topsport niet altijd samen gaan. Wil men topsport bedrijven dan is daar heel veel geld voor nodig. Door het schaatsgebeuren meer te situeren in het centrum van Nederland (Almere) kan je nog hopen dat meer Nederlanders de wedstijden gaan bezoeken. (Friesland is wel heel erg afgelegen voor de meeste) Ik denk echter dat dit geen soelaas zal bieden omdat schaatsen er voor de schaatser is en nu eenmaal niet voor het publiek. Helaas, het is niet anders.

      De Zwakke broeders (KPN) zoeken elkaar op…

      Als het Almere gaat om de werkgelegenheid, zou ik zeggen doorgaan! Ken jou het schelen, werk is werk. Anders stoppen, wordt gegarandeerd een schip van bijleg. (later niet huilen hoorVerdrietig) Verder voorzie ik ook dat de KPN binnenkort gaat (moet) stoppen als sponsor van het schaatsen. Ze kunnen niet eens dividend uitkeren aan haar aandeelhouders! Ze kunnen het toch niet maken om ergens geld in te pompen in iets dat passé is? O ja, ze zullen het wel weer marketing noemen. Of toch, misschien past het eigenlijk wel bij de KPN om een uitstervend fenomeen te ondersteunen. De natuur wil nu eenmaal dat de zwakkere broeders elkaar opzoeken en gezelschap houden. Wel gezellig, maar wel bedenkelijk in deze crisistijd.

      Martien Koster

      Login om te reageren
    3. Johan schreef:
      12 juni 2013 om 14:34

      Dus KPN moet de prijzen verhogen omdat ze aan dit soort onzin hun geld weggooien? Dat kan ook alleen maar als er nauwelijks concurrentie is, of als schaatsen een hobby van de topman is (ik moet meteen aan Dirk Scheringa denken).

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs