Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN grijpt hard in bij XS4all en schrapt 60 FTE

27 juni 2013 - 09:31ActueelCarrièreKPNXS4all
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Ict-leverancier KPN grijpt hard in bij XS4all en schrapt een derde van het totaal aantal arbeidsplaatsen bij zijn internetdochter. In totaal verdwijnen er zestig arbeidsplaatsen (fte) bij de internetprovider. Doel is om met een plattere, meer wendbare organisatie sneller in te kunnen spelen op de veranderende marktomstandigheden. Gedwongen ontslagen worden hierbij niet uitgesloten.

Het terugbrengen van het aantal arbeidsplaatsen zal in eerste instantie gaan via natuurlijk verloop en het niet verlengen van tijdelijke contracten. KPN en XS4all kunnen echter niet uitsluiten dat er ook mensen met vast contract het bedrijf moeten verlaten. Vandaag, 27 juni 2013, zijn alle medewerkers ingelicht. Tevens zijn de ondernemingsraad en vakbonden geïnformeerd.

Met deze ingreep wil KPN de internet provider weer optimaal georganiseerd krijgen en gericht op groei. Daarbij wordt teruggegrepen op de aspecten die XS4all twintig jaar geleden ook al aanhing: focus op de klant en uitmuntende service. Daarbij komen innovatie en digitale vrijheid weer hoog in het vaandel te staan.

Voorstel bij ondernemingsraad

‘Bij XS4all werkt een hele hechte groep mensen en deze herinrichting van de organisatie is niet makkelijk voor hen’, zegt KPN-woordvoerder Patricia Hijsterborg. ‘Daarom voeren wij voor hen even het commentaar. De markt is ontzettend aan het veranderen waardoor we XS4all wel moeten aanpassen. Met de ingreep wordt de organisatie platter, meer wendbaar en krijgen we weer kortere lijnen. Op dit moment ligt het voorstel bij de ondernemingsraad en zij gaan zich er nog over buigen. We geven hen de tijd om dit te beoordelen.’

Meer over

Arbeidsvoorwaarden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    KPN benoemt nieuwe directeur NetCo

    25 reacties op “KPN grijpt hard in bij XS4all en schrapt 60 FTE”

    Nieuwere reacties »
    1. Pascal schreef:
      27 juni 2013 om 10:42

      Tja, ik ben best tevreden over XS4All maar het was me inmiddels wel duidelijk dat dit bedrijf nu in handen is van de PTT.

      Waarom de PTT eerst de tevreden en goed betalende klant tot andere keuzezsmoet drijven door zich met de internals van een goedlopend bedrijf te bemoeien

      Login om te reageren
    2. Gert schreef:
      27 juni 2013 om 11:20

      Als KPN zich ook eens ging focussen op de klant en de samenwerking tussen haar eigen dochters eens werkelijk ging verbeteren, dan zou XS4ALL wellicht opnieuw de beste provider van NL kunnen worden. Ik heb als klant van XS4ALL 3 maanden zonder Internet gezeten, omdat KPN weigerde te luisteren naar wat ik, als XS4ALL-klant te zeggen had. Reden: fysieke fout door KPN monteurs.

      Login om te reageren
    3. Bart schreef:
      27 juni 2013 om 11:44

      XS4all begon de laatste tijd met zijn gladde campagnes steeds meer te lijken op de andere grote internetboeren. Hopelijk gaan ze nu weer terug naar hun roots: van en voor nerds.

      Login om te reageren
    4. Walter schreef:
      27 juni 2013 om 11:48

      Helemaal eens met Pascal. Ik ben al sinds het eerste uur klant bij XS4ALL. Het is weer het zoveelste voorbeeld dat groei met name voordelen biedt voor die andere groep mensen. En daarmee bedoel ik dan even niet de klant.

      Login om te reageren
    5. EdwinBak schreef:
      27 juni 2013 om 11:50

      KPN moet eens goed gaan nadenken wat het service niveau is wat ze momenteel bieden aan klanten. Lange wachtrijen, geen antwoorden op mails, en facturatieprocessen welke verkeerd lopen waardoor er bij bv alle digitenne klanten afgelopen maand ongeveer 7 euro teveel is afgeschreven.

      Login om te reageren
    6. Eric-Paul Westerhuis schreef:
      27 juni 2013 om 11:58

      Volgens mij is XS4ALL het laatste waar KPN zich zorgen om zou moeten maken.

      Als KPN hetzelfde niveau van dienstverlening haalt als XS4ALL is er al heel veel gewonnen!

      Login om te reageren
    7. Ge schreef:
      27 juni 2013 om 12:35

      Dat is niet alleen schrikken voor de medewerkers maar ook voor hun klanten. Als de dienstverlening ook maar een beetje op die van KPN gaat lijken ben ik met al m’n aansluitingen weg.

      Hopelijk starten de ‘overtollige medewerkers’ een XS4ALL Versie 2. Ik ga als klant dan mee over!

      Zo zie je maar weer, al die fusies en overnames, het wordt er nooit beter van.

      Login om te reageren
    8. Wendy schreef:
      27 juni 2013 om 14:11

      “Daarom voeren wij voor hen even het commentaar.”

      Hmm, dat geeft te denken over de vrijheid die XS4ALL zelf nog heeft.

      Wij zijn met ons bedrijfje al heel lang klant van XS4ALL. Ik neem aan dat XS4ALL minstens even goede service blijft bieden en dat de mensen die snappen hoe alles werkt en de mensen die uitvogelen hoe alles nog beter kan werken niet wegbezuinigd worden. Want ik ben klant van XS4ALL vanwege de goede service en de goede kwaliteit van de diensten. Dat soort aspecten van de bedrijfsvoering zijn alleen mogelijk als XS4ALL zelf nog vrijheid van handelen heeft.

      Login om te reageren
    9. Henri Koppen schreef:
      27 juni 2013 om 14:41

      Tja, en nu Ziggo ook nog eens een groot deel van Nederland dekt met (voor Ziggo klanten gratis) Wifi hotspots, is het best lastig om als provider sterk te blijven.

      Ik weet niet hoe het voor andere klanten is, maar de laatste jaren heb ik niet 1 storing gehad bij Ziggo en dan is er dus geen enkele prikkel om uberhaupt over te stappen.

      Wel sterkte voor als je bij XS4All werkt, dat moet een bittere pil zijn.

      Login om te reageren
    10. Sjoerd schreef:
      27 juni 2013 om 20:20

      Ik ben ook al jaren klant van XS4All en zeer tevreden, sinds kort ook alles-in-1. Als ik ook maar enigszins merk dat de kwaliteit of deskundigheid van de medewerkers afneemt ben ik vertrokken. Het voorstel van Ge voor een XS4All versie 2 ondersteun ik van harte! KPN bezint eer ge begint!

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs