Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Cloudstrategie

Rackspace breidt public cloud-aanbod uit

15 juli 2014 - 12:27ActueelCloud & InfrastructuurRackspace
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Clouddienstverlener Rackspace breidt het aanbod van beheerde publieke clouddiensten (managed public cloud services) fors uit. De leverancier kondigt een nieuw supportprogramma aan en richt een programma op dat speciaal is toegesneden op ontwikkelaars. Dat developer+-programma bevat diensten voor het bouwen van schaalbare applicaties en biedt de mogelijkheid om Rackspace Managed Cloud-diensten uit te proberen met een uitgebreide support-dienst (Fanatical Support).

‘De cloud-markt is enorm in beweging. Klanten zijn op zoek naar een betrouwbare partner met expertise die hun cloud-omgeving moet beheren’, stelt Graham Weston, mede-oprichter en ceo van Rackspace.

Het nieuwe Managed Cloud-aanbod bestaat uit twee nieuwe managed service levels. Dat zijn Managed Infrastructure en Managed Operations. Volgens de leverancier bevatten beide diensten meer service en kennis en vallen de kosten voor beheer fors lager uit dan in de situatie waarin bedrijven de diensten zelf beheren.

Fanatical Support van Rackspace bestaat onder andere uit 24-uurs ondersteuning door technici, advies over de architectuur, begeleiding bij de beveiliging, hulp bij de ontwikkeling van code en ondersteuning van de implementatie van apps.

Kosten apart factureren

De leverancier gaat de geleverde clouddienst, aanvullend advies en onderhoud apart van elkaar factureren. Daardoor moet een gebruiker meer inzicht krijgen in de kosten die voor de clouddienst worden betaald. Bestaande Rackspace-klanten zijn niet verplicht over te stappen op het nieuwe prijsmodel. Rackspace verwacht echter dat een groot aantal dat wel zal doen.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Cloud computing
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rackspace geeft publieke cloud upgrade

    Cloudservers
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rackspace breidt open cloud-datacenter uit

    Afblazen deal
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rackspace zet punt achter overnamegesprekken

    6 reacties op “Rackspace breidt public cloud-aanbod uit”

    1. Ewoud D. schreef:
      15 juli 2014 om 22:21

      Opmerkelijk bericht als ik overweeg dat anderen juist weer 1000 servers beheren met maar één beheerder. Verder ben ik benieuwd in welke taal die ‘fanatical support’ geleverd wordt aangezien de prijzen in Britse ponden vermeld worden. Iemand van Rackspace?

      Login om te reageren
    2. Daniel Hoogland schreef:
      16 juli 2014 om 12:03

      Geachte Ewout,

      Onze support leveren we in de Nederlandse taal. Het Europese datacenter staat overigens in Londen, en daar zitten onze supportmedewerkers.

      Hopelijk helpt dit.

      Login om te reageren
    3. Jan van Leeuwen schreef:
      16 juli 2014 om 18:25

      Ligt het aan mij of is dat niet zo goedkoop als iedereen beweerd?
      Een server daar kost in 3 jaar ongeveer € 2800 daar koop je een beter uitgeruste voor die 5 jaar werkt.
      Hosting voor $ 150 per maand is niet goedkoop, voor een derde heb je je eigen webserver.

      Corrigeer me als ik het fout heb maar ik zie geen groot voordeel.

      Login om te reageren
    4. Felix The Cat schreef:
      16 juli 2014 om 21:30

      Die fanatical supporters, scrummen die ook mee ? Dat je zegmaar een soort ontwikkelaar in je bedrijf hebt waar je mee kan praten en koffie drinken. Nu Cloud commodity is geworden kun je je wellicht met localized dedicated services on demand mooi profileren 😉

      Login om te reageren
    5. Ewoud D. schreef:
      16 juli 2014 om 21:41

      @Jan
      Wie zegt dat cloud computing middels uitbesteding goedkoper is verteld niet de hele waarheid, tenminste als je uitgaat van 3 jaar of meer voor enkel de servers. Maar omdat cloud computing vooral om het netwerk gaat moet je eerst kijken naar die kosten. Had ooit eens een Excel lijstje waarin ik van verschillende providers zoiets als de TCO bij hield, ponden en Euro’s door elkaar heen gebruiken vindt ik dus niet leuk;-)

      Maar dat is dus appels met peren vergelijken door een aantal ontwikkelingen in de cloud markt want uiteindelijk zitten alle providers in de business van vloertegel verhuur. Lineiare kostenmodellen betekenen een betere marge als de densiteit toeneemt en dus vond ik artikel wel interessant. Weinig providers geven advies over een efficiente inzet van middelen en dus kan advies over architectuur een differentiator zijn.

      De vraag is natuurlijk wel of dit ook onafhankelijk is maar ervaring leert dat het in ieder geval al de communicatie verbeterd, bel eens de servicedesk van een gemiddelde provider en verbaas je over het gebrek aan technische kennis. Of simpelweg de taal problemen die ontstaan doordat de meeste Engels sprekend zijn, vaak monotoom als je doorverbonden wordt naar India.

      Login om te reageren
    6. Ewoud D. schreef:
      16 juli 2014 om 22:49

      @Daniel

      Bedankt voor je antwoord en je mag het geachte voortaan wel weglaten want weinigen zeggen hier meneer tegen me, ik ben dan ook niet zo van de vorm maar richt me vooral op de inhoud;-)

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs