Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Einstein aan de wieg van mobile communication

24 september 2014 - 07:36OpinieCloud & Infrastructuur

Soms is er een dag dat je opeens een wow experience hebt en dingen uit je onderbewustzijn samenkomen. Tijdens het afgelopen Sharepoint-congres had ik zo’n moment.

De sessie van Coca Cola ging over hun nieuwe Sharepoint-intranet en hun mobile strategy als belangrijke driver. Coca Cola is wereldberoemd vanwege hun……. branding. Zij gebruiken marktonderzoeken om hun marketing communicaties te sturen. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat het gebruik van mobile devices er toe zal leiden dat binnenkort meer dan 50 procent van de internet content via mobile devices zal worden bekeken.

50 procent!

Een magische grens. Dat betekent dat alle content die jij wilt delen in een razend tempo aan de gebruiker getoond moet worden in de 150 momenten die een smart device-gebruiker dagelijks gemiddeld op zijn/haar device kijkt.

Tijd voor meer dan een titel en een kort bericht is er niet meer. Nu Computable uitsluitend digitaal gaat verschijnen, is het tijd dat de schrijvers hun taal verrijken door hem te verarmen… Minder worden, maar ‘rich text’. De tijd voor TL;DR is voorbij, mobile blogging is in.

Zei Einstein niet: If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough. Hij bedoelde kort en bondig schrijven en maak de essentie snel duidelijk, liefst in minder dan 140 tekens.

Het grappige is dat ik tot de vorige punt 178 woorden heb gebruikt. Computable is nog niet ingesteld op de mobile blogs en vraagt mij om tweehonderd woorden.

In deze aanvulling kan ik dus melden dat een boodschap in een mobile blog kort en krachtig kan zijn. Misschien een uitdaging voor de redactie om ruimte te maken voor mobile blogs die ondersteunend kunnen zijn aan hun strategische keuze.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Kort: WBSO populair bij ict-bedrijven, 6 cloudtrends Gartner, EU-alternatief voor CVE-database VS

    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Maak haast met investeringen in digitale infrastructuur’

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    18 reacties op “Einstein aan de wieg van mobile communication”

    Nieuwere reacties »
    1. Reza Sarshar schreef:
      26 september 2014 om 13:02

      Andre,
      Ik denk dat ik beter een schildercursus of fotografiecursus ga volgen! Want beeld zegt meer dan 140 tekens/woorden 🙂

      Login om te reageren
    2. Felix The Cat schreef:
      26 september 2014 om 13:32

      Samenvatting : Salomons misbruikt Einstein in wow experience.
      😉

      Login om te reageren
    3. Ewoud D. schreef:
      26 september 2014 om 14:11

      @Felix
      Hoe zat het ook alweer met het Salomonsoordeel?

      Login om te reageren
    4. Pa Va Ke schreef:
      26 september 2014 om 16:06

      Gaat Andre nu de strijd aan met de stand-up-columnisten of wordt hij de puntdichter van computable?

      Login om te reageren
    5. Jan van Leeuwen schreef:
      26 september 2014 om 16:27

      Wie de wereld terug brengt tot berichtjes van 140 tekens verliest zijn kultuur.
      Is dat de reden dat we alsmaar dommer worden?

      Login om te reageren
    6. Pa Va Ke schreef:
      26 september 2014 om 21:37

      @Jan … samenvattingen schrijven was ook in mijn middelbare schooltijd al niet mijn favoriete vak 😉

      Login om te reageren
    7. Jan van Leeuwen schreef:
      27 september 2014 om 07:08

      @PaVaKe
      In mijn tijd had je die boeken waar literatuur samengavat was zodat je niet alles moest lezen. Wie zo naar het mondeling ging viel altijd door de mand.
      Ik moet de eerste handleing van een db-engine nog zien die in 140 tekens past ;-))

      Login om te reageren
    8. Willem Gravesande schreef:
      27 september 2014 om 10:40

      Deze uitspraak is ook van Einstein: “everything should be as simple as possible, but not simpler”, zie bijvoorbeeld http://quoteinvestigator.com/2011/05/13/einstein-simple/#more-2363

      Oversimplificering in deze wereld geeft vele mensen de (valse) indruk alles te begrijpen met alle consequenties van dien.

      Login om te reageren
    9. Will Moonen schreef:
      28 september 2014 om 08:57

      @Reza:
      Schilderen of fotograferen… pfff….
      Dat gaat tegenwoordig via iets dat heet Infographics… 😉

      Login om te reageren
    10. Reza Sarshar schreef:
      28 september 2014 om 22:11

      @Will,

      Leuke aanvulling van je, mijn reactie was cynisch maar ik doelde ook op Infographics.
      Andre heeft een punt!
      Infographics wordt misschien nu alleen/vaak voor content marketing gebruikt. Maar ik verwacht dat dit heel snel verder ontwikkeld en toegepast wordt voor nieuwe vorm van informatievoorziening, interface, uitwisseling en de hieraan gerelateerde zaken.

      Data visualization en visual thinking zijn o.a. de kern van deze ontwikkeling.

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs