Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Fujitsu steekt miljoenen in serviceorganisatie

19 november 2014 - 09:013 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieFujitsu
Rik Sanders
Rik Sanders

Fujitsu investeert de komende drie jaar 345 miljoen euro in zijn nieuwe wereldwijde serviceorganisatie. Het Japanse ict-concern wil met zijn zogeheten Global Delivery Organisation op internationale schaal meer standaard ict-oplossingen en diensten kunnen aanbieden. Doel is klanten sneller te kunnen helpen met digitale veranderingen. Symbolisch voor de wereldwijde aanpak is het neerzetten van Fujitsu Japan als aparte organisatie, los van het internationale hoofdkantoor.

De nieuwe Global Delivery-organisatie, geleid door Hidenori Furuta, telt zo’n zestigduizend medewerkers. Daarnaast zegt Fujitsu te investeren in nieuwe diensten en oplossingen om klanten te helpen met hun digitale transformatie. Het bedrijf noemt als voorbeelden het opzetten van een op business analytics gerichte service desk, augmented reality tools die onderhoudsmonteurs ondersteunen en talloze internet of things-projecten die nu nog in Japan lopen. Ook werkt het bedrijf aan een nieuw ‘end-to-end’ (e2e)-servicesysteem dat incident management, onderhoudsplanning en het beheer van onderdelen omspant. 

Fujitsu geeft hier een eigen draai aan door te praten over een innovatieve aanpak waarbij de mens centraal staat (human centric innovation). ‘Daarmee past de aanpak in de Japanse traditie van mensgericht denken en ondersteunen’, aldus Duncan Tait, topman van Fujitsu EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika, inclusief India) tijdens het grote klantenevement Fujitsu Forum 2014 in München. 

Dichter op de klanten

Met het verder uitbouwen van de wereldwijde organisatie wil Fujitsu dichter op de klanten zitten en diensten en oplossingen makkelijk internationaal kunnen uitrollen, stelt Tait. Het ict-concern laat met de aangekondigde investering van 345 miljoen euro een periode achter zich waarin het moest herstructureren, onder meer in Europa en Japan (de chipdivisie).

Fujitsu is al een paar jaar bezig met het neerzetten van een meer homogene internationale organisatie. Daarbij is het streven om veel meer diensten vanuit Japan internationaal aan te bieden. Eerder dit jaar kondigde het  bedrijf al de opzet van een nieuwe wereldwijde matrixorganisatie aan, met vijf regio’s: EMEA (met India), Oceanië (Australië), Azië, de beide Amerika’s én Japan. Bovendien is het bedrijf overgestapt op de internationale boekhoudstandaard IFRS.

Aparte divisie Japan

Dat Japan een aparte divisie is geworden, losgeknipt van het hoofdkantoor, noemt Tait een belangrijke symbolische stap. Fujitsu wil minder ‘Japans’ worden en de grote expertise die er in het thuisland bestaat, internationaal op grotere schaal kunnen inzetten. 

Dat de nieuwe aanpak al vruchten afwerpt, bewijst volgens Fujitsu de introductie van de Palmsecure ID Match, een oplossing om mobiele betalingen te beveiligen. Het product is gebaseerd op de in huis bedachte biometrische handpalmbeveiligingstechnologie, als  alternatief voor de traditionele biometrische vingerafdruk-beveiliging.

Ook wijst Tait op het binnenhalen van een contract voor de bouw, de implementatie en het beheer van een nieuw openbaarvervoersysteem in het Spaanse Catalonië, gebaseerd op de mobiele NFC-kaart. ‘Deze oplossing wordt gedragen door onze jarenlange expertise uit Japan.’ Fujitsu werkt in dit project samen met de partners Caixa Bank, Moventia and Indra.  

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Fujitsu steekt 5 miljard in nieuwe diensten

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Bridgestone verlengt ICT-contract Fujitsu

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Fujitsu houdt zakelijke smartphone low profile

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Fujitsu hevelt deel datacenter over naar Telecity

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs