Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Jacob Spoelstra

Spoelstra spreekt: Apple-believers

11 maart 2015 - 07:55OpinieCloud & InfrastructuurApple
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Vorige week schreef ik dat ik benieuwd was naar de Apple Watch en dat had ik nooit moeten doen, want daardoor moest ik verplicht naar de Apple-kerkdienst kijken die afgelopen maandag werd gehouden. Hier werd de Apple Watch, of zoals ze hem in België noemen: het Klokhuis, gepresenteerd.

Terwijl ik naar het event keek, bedacht ik mij dat er niets irritanter is dan iemand die, terwijl je met hem in gesprek bent, de hele tijd op zijn horloge zit te kijken. Oh ja toch, iemand die de hele tijd op zijn telefoon zit te kijken, is nog irritanter. Apple gaat deze twee irritaties nu combineren.

Nick en Simon

Ze verwachten dat Apple minimaal tien miljoen klokjes gaat verkopen. Niet omdat het een goede smatwatch is, maar omdat Apple-fans sowieso alles kopen wat Apple op de markt brengt. Dat is ook de reden dat elk nieuw album van Nick en Simon op nummer één terecht komt. Niet omdat er van die briljante liedjes op staan, maar de fans kopen het toch wel. Met Apple is dat net zo.

Al zou Apple een wekkerradio op de markt brengen die je een stroomstoot geeft van 220 volt als je wakker moet worden, dan zouden ze daar er ook tien miljoen van verkopen. Sterker nog, de Apple-believers zullen ook nog beweren dat ze nog nooit zo lekker wakker zijn geworden en dat ze niet snappen dat anderen met die andere lelijke gebruikersonvriendelijke wekkers kunnen omgaan Ze kunnen ook niet wachten tot de nieuwste versie uitkomt, want na twee stroomstoten is de batterij van de Apple Wekker al leeg. De nieuwste versie schijnt dan ook een aansluiting op het stroomnetwerk te krijgen. Super vet! Sterker nog, ‘wow!’.

Online bestellen

Ik heb afgelopen maandag geen enkele functionaliteit gehoord waarvan ik dacht ‘wow, dat wil ik hebben’. Toch zal er een lange rij voor de Apple-winkel staan zodra de Apple Watch te koop is. Mij zul je niet in die rij zien staan, al was het alleen maar omdat je hem ook gewoon online kunt bestellen.

Jacob Spoelstra is columnist en stand-up comedian. Voor meer informatie kijk op www.jacobspoelstra.nl.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: Benieuwd naar Apple Watch

    Jacob Spoelstra
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: Dat kan toch nooit!

    Jacob Spoelstra
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: V&Delete

    Jacob Spoelstra
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: Windows niks

    Jacob Spoelstra
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: Uit de lucht

    Computable.nl
    OpinieCarrière

    Spoelstra spreekt: Demotie

    7 reacties op “Spoelstra spreekt: Apple-believers”

    1. anoniem schreef:
      11 maart 2015 om 11:56

      Ik vind dat Nick en Simon leukere liedjes schrijven dan jouw artikelen de laatst tijd.

      Login om te reageren
    2. Pascal schreef:
      11 maart 2015 om 13:41

      Jacob, wat een innovatieve vinding!
      Ware het natuurlijk niet dat stroomstootapparaatjes al bestaan om honden te trainen.
      Er zijn ook wel wat mensen die zo’n ding konden gebruiken als ze weer uren oeverloos zitten te kwaken terwijl je rustig je ding probeert te doen.
      Als jij dat nu eens inbouwt in een Jacob watch, bestel ik er meteen een.

      Login om te reageren
    3. Geen apple fan schreef:
      12 maart 2015 om 08:06

      Mooi en goed artikel. Duidelijk aangegeven dat het tegenwoordig alleen een branding of imago zaak geworden is. Want concurrenten geven voor hetzelfde bedrag meer functionaliteit. Natuurlijk was de eerste Apple iphone nieuw, uniek en bijzonder en liepen ze nog voorop. Apple was ook eerst meer voor echte nerds (jaren 80) en maakte mooie dingen. Nu gebruikt iedereen Apple en gaat het om het imago. Ze kunnen het “Think different” wel weghalen. Bijna niemand meer die anders denkt. Trieste zaak. Maar wel goed verwoord door Jacob.

      Login om te reageren
    4. Stoffel Bos schreef:
      12 maart 2015 om 08:57

      @anoniem : Als je zure opmerkingen wilt plaatsen, durf dan je naam te noemen.

      Login om te reageren
    5. Willem Beekhuis schreef:
      15 maart 2015 om 20:24

      Spoelstra heeft wel een heel bijzonder gevoel bij Apple. De geschiedenis leert ons dat de wet van remmende voorsprong ook ooit nog voor Apple zal gelden. Voorlopig hebben ze bij Apple nog steeds het positieve welvarende culturele gevoel en dus het hart van de Apple minded klant weten te veroveren.
      Nu ben ik zelf altijd sceptisch over de kwaliteit van producten en zal mij dan ook als een consumentenorganisatie als De Consumentenbond, Kassa of Radar opstellen bij het beoordelen van nieuwe producten maar nu moet ik toegeven dat Apple een soort “Mercedes” achtige kwaliteit nastreeft. Goed is niet goed genoeg, de beste is het doel, daar is niets mis mee. Daar hoort een hogere prijs bij.
      Als we de gemiddelde plastic Laptop vergelijken met de MacBook Pro dan zie je het verschil. Windows is ook een verschil met OSX, teveel verschillen om op te noemen, in één ding blinkt Apple uit en dat is Security, dat spreekt mij erg aan.

      Login om te reageren
    6. R.J. Tuijnman schreef:
      18 maart 2015 om 12:33

      @Willem Beekhuis: ieder slot is goed als er geen dieven zijn. En dat geldt dus ook voor de beveiliging van die Apples: als niemand het de moeite vindt om voor dat handjevol machines een virus te schrijven is iedere beveiliging afdoende…

      Login om te reageren
    7. Feiten schreef:
      17 mei 2015 om 12:48

      Jacob, steengoed artikel.
      En de Apple fans in de reacties haal je er zo uit.
      Natuurlijk is er weer één die gaat roepen dat Apple uitblinkt in security. Feiten? Ho maar. Doe eens wat queries op https://nvd.nist.gov/home.cfm en je komt eachter dat er in dat mooie Apple OS X de afgelopen jaren méér vulnerabilities zijn aangetroffen dan in Windows. Maar er is vast wel weer een geïndoctrineerde Apple-fan die daar zijn eigen(wijze) uitleg aan geeft.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs