Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

BASF moderne kennisorganisatie door cloud

12 maart 2015 - 08:33AchtergrondCloud & InfrastructuurMicrosoft
Externe partij
Externe partij

Met 112.000 werknemers in dienst is het van groot belang dat iedereen zo efficiënt mogelijk samenwerkt. Basf, het grootste chemieconcern ter wereld, ging daarom op zoek naar een innovatieve oplossing om zijn medewerkers daarbij te helpen. Belangrijkste criteria: gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid dat de software op verschillende devices binnen de organisatie kon worden gebruikt.

Na het afwegen van verschillende opties, koos het bedrijf voor Microsoft Office 365. Met de software krijgen Basf-medewerkers toegang tot een volledig state-of-the-art werkomgeving. Het chemieconcern biedt zijn werknemers de mogelijkheid om naast computers ook te werken op tablets en smartphones. Een van de redenen om voor Office 365 te kiezen, was dan ook dat de software geschikt is voor verschillende devices, zodat medewerkers overal toegang hebben tot hun documenten en e-mails.

Intuïtief

Met Office 365 wordt Basf nu ook echt een moderne kennisorganisatie. Wiebe van der Horst, senior vicepresident Global Process & Enterprise Architecture van Basf Group Information Services & Supply Chain Operations, zegt daarover: ‘Het doel van de wereldwijde implementatie van Microsoft Office 365 is om een efficiënte en gebruiksvriendelijke it-omgeving te realiseren, die onze businessprocessen optimaal ondersteunt.’

De grafische interface speelt daarbij een grote rol, omdat die gebruikers in staat stelt intuïtief en productiever te werken. Doordat het om een cloud-oplossing gaat, is het bovendien veel schaalbaarder dan lokaal geïnstalleerde software. Basf kan het pakket zodoende makkelijk opschalen op het moment dat de organisatie groeit en het aantal werknemers toeneemt.

Soepele overgang

Basf schakelde de hulp van Microsoft in om de implementatie zo soepel mogelijk te laten verlopen, en te voorkomen dat het dagelijks werk er hinder van ondervindt. Medio 2015 moeten alle werknemers over zijn op de nieuwe software.

Het chemieconcern is van plan op de langere termijn ook andere Microsoft-cloud-oplossingen in te zetten voor device-management. Door gebruik te maken van Windows Intune verwacht het concern tablets en smartphones zo een stuk efficiënter te kunnen beheren.

Meer over

OfficeSoftwarebeheerTablets

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Virtual reality
    ActueelInnovatie & Transformatie

    BASF steekt bijna 4 miljoen in AR-speler Re’Flekt

    3 reacties op “BASF moderne kennisorganisatie door cloud”

    1. Niet belangrijk schreef:
      13 maart 2015 om 13:45

      Ben benieuwd of BASF ook van Office 365 gebruik maakt voor vertrouwelijke stukken/communicatie, want dat staat er niet bij. Verder is het gewoon een marketingverhaal.

      Login om te reageren
    2. Henri Koppen schreef:
      14 maart 2015 om 14:26

      “Met Office 365 wordt Basf nu ook echt een moderne kennisorganisatie.”

      en dan de titel. Wat een vreselijk onzin zeg. Dus als we product X gebruiken worden we een kennisorganisatie? Dat gaat toch nergens over? Kennis organisatie gaat over cultuur en gedrag. Office 365 verkopen als kennis software en echt nonsens. Hooguit kun je het scharen als samenwerking tools of communicatie services.

      Daarnaast, ik ken twee implmentaties van Office 365. De een gaat over de manier waarop licenties worden afgenomen, namelijk als abonnement en vervolgens wordt er gewoon traditioneel gewerkt. De ander gaat over het daadwerkelijk adopteren van de browser als kantoor automatiserings applicatie. Dit laatste is in mijn ogen de meest krachtige van de twee. De eerste is vaak cloud in name only.

      Login om te reageren
    3. Jan van Leeuwen schreef:
      15 maart 2015 om 13:26

      “de browser als kantoor automatiserings applicatie” is een uitspraak die ik met genoegen lees.
      Negeren dat er op de server wel degelijk een programma draait dat ook beheerd moet worden is een punt dat bij “cloudleveranciers” vaker te zien is.
      Om even heel duidelijk te worden, de “kantoor automatiserings applicatie” moet wel op een server staan anders helpt er geen lieve browser.

      Het artikel is overigens ongelofelijk platte reklame en zeker geen “praktijkcase”. Dat maakt niet uit maar noem a.u.b. het beestje bij de naam, reklame.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs