Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nemesys vernieuwt telefoniesysteem van VRR

21 oktober 2015 - 09:35ActueelCloud & InfrastructuurNemesys
Suzanne Martens
Suzanne Martens

Nemesys uit Oud-Beijerland wint de aanbesteding voor de levering van een nieuw telefoniesysteem voor de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond (VRR). De telecomleverancier levert zowel hard- als software Daarnaast is het verantwoordelijk voor het telecombeheer. De aanbesteding betreft een overeenkomst voor een periode van vijf jaar, waarna deze nog vijfmaal verlengd kan worden met een jaar.

De VRR wordt gevormd door verschillende organisaties, die ieder met verschillende systemen werken. Een woordvoerder van Nemesys: ‘In de afgelopen jaren hebben organisaties zich aangesloten bij de VRR en hebben organisaties de veiligheidsregio verlaten. Hierdoor bestaat het huidige telefoniesysteem uit allerlei verschillende systemen. Daarnaast zijn de huidige vaste telefoons en de bijbehorende telefooncentrales bij de VRR zowel economisch als technisch afgeschreven. Deze zijn namelijk niet in staat om in te spelen op toekomstige ontwikkelingen.’ Daarom schreef de veiligheidsregio een openbare aanbesteding uit om de telefonievoorzieningen te vervangen.

Telecomleverancier Nemesys uit Oud-Beijerland is als winnaar uit de bus gekomen. Het gaat de telefonievoorzieningen van VRR centraliseren, waarbij gebruik wordt gemaakt van het beschikbare wan. Alle telefooncentrales worden op alle vestigingen vernieuwd en op het netwerk aan elkaar gekoppeld. Daarnaast levert de telecomleverancier een contactcentrum, zorgt het voor de integratie van vaste en mobiele telefonie en moet het de mogelijkheid tot flexibel werken faciliteren. Dit laatste om ‘het nieuwe werken’ te ondersteunen. Eind 2016 willen de partijen het telefoniesysteem koppelen met Skype for business van Microsoft. 

Veilgheidsregio Rotterdam Rijnmond

Nederland telt vijfentwintig veiligheidsregio’s, waarin hulpdiensten samenwerken en professionele hulp en bescherming bieden tegen mogelijke risico’s en bedreigingen. De VRR wordt gevormd door de Regionale Brandweer, de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen (GHOR), de Regionale Ambulancevoorziening en de Gemeenschappelijke Meldkamer van politie, brandweer en ambulancezorg. Daarnaast wordt nauw samengewerkt met de gemeenten in de regio, de Politie, het Havenbedrijf Rotterdam, de DCMR Milieudienst en het Openbaar Ministerie.

Meer over

AanbestedingTelecomVoIP

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    QO Hotel Amsterdam IHG
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nemesys creëert slimme kamers in QO Hotel

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs