Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
cloud computing

Contactcenters opteren voor cloud

05 april 2016 - 09:54ActueelCloud & InfrastructuurDimension Data
Kevin Stickens
Kevin Stickens

Maar liefst 61 procent van de contactcenters geven aan hun data in de cloud te gaan onderbrengen, dit blijkt uit het Global Contact Centre Benchmarketing Report van Dimension Data.

Naast de bovenstaande conclusie geeft ook 88 procent van de bedrijven aan dat een hybride cloud nieuwe toepassingen en mogelijkheden biedt. Ruim 84 procent spreekt van een hogere agility en snellere marktintroductie, en maar liefst 87 procent zegt hierdoor toegang te krijgen tot één gebundeld en geïntegreerd platform voor klantencontacten.

Ruim twee op de drie (67 procent) gebruikers van bestaande cloudoplossingen zeggen dat de hybride cloud meer beveiliging biedt, en 84 procent is van mening dat de kosten erdoor gedrukt worden. Het onderzoek wijst erop dat de gebruiksintensiteit zal verdrievoudigen, en dat 61 procent van alle contactcenters cloudgebaseerde oplossingen heeft ingevoerd of gaat invoeren.

Hybride cloud

Uit het onderzoek blijkt verder dat ruim 21 procent van de bevraagde organisaties al de vruchten plukt van de cloud. Ruim 30 procent neigt naar de hybride cloud, 23 procent een private cloud en 8 procent een gedeeld/openbaar model.

In de toekomst zal volgens het onderzoek van Dimension Data slechts 23 procent van de organisaties alle technologie lokaal houden, terwijl dat percentage vandaag nog op 60 procent wordt geraamd. Modellen volledig in eigen beheer – of het nu op de bedrijfslocatie of daarbuiten is – zijn vandaag nog goed voor 80 procent van de bestaande technologische infrastructuur, maar dat wordt in de toekomst nog slechts 40 procent.

Het gebruik van hybride modellen, waarbij een onderverdeling wordt gemaakt met ook een deel verbruiksgebaseerd (as a service, gehuurde datacenters), zullen naar verwachting verviervoudigen. Dit wijst erop dat een gemengd model als motor van transformatie de voorkeur wegdraagt.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs