Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

ICT-ondernemer moet investeren in communicatie

11 augustus 2016 - 08:22OpinieInnovatie & Transformatie
Frank Hartog
Frank Hartog

Als ict-ondernemer ben je erg druk. Je bedrijf managen, nieuwe innovaties bijhouden, offertes maken en zorgen dat je personeel op tijd bijgeschoold wordt. Je investeert veel in kennis van je mensen, zowel commercieel als technisch. En daar ben je trots op. Maar weten jouw (potentiële) klanten óók hoe het bedrijf zich ontwikkelt, welke kennis je in huis hebt en wat je toegevoegde waarde is? Nee? Zonde, want daar laat je veel kansen mee liggen!

Natuurlijk snap je het belang van communiceren met (potentiële) klanten. Daarom ben je druk bezig met het voeren van reclame, zoals een advertentie in kranten en magazines of sponsor zijn bij een sportvereniging. Maar welk ict-bedrijf doet dat niet?

Heb je er wel eens over nagedacht om (potentiële) klanten te vertellen over jouw meerwaarde? Hoe jij ervoor zorgt dat zij zo efficiënt mogelijk kunnen werken met de juiste inzet van moderne technieken? Ieder ict-bedrijf heeft zijn eigen werkwijze en specialismes. Juist door die werkwijze en specialismes te communiceren gaan (potentiële) klanten veel meer het verschil zien tussen jouw bedrijf en andere aanbieders van ict.

Communiceer geen techniek

Er zijn hier talloze middelen voor. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrieven, blogs, klantverhalen en social media. Het gaat echter niet zozeer om welk middel je inzet, maar op welke manier je dit doet. In 2016 gaat het namelijk niet meer alleen over techniek, maar om het doel wat je wilt bereiken met deze techniek. Het verkopen van een oplossing. Dit is een essentieel verschil om te onthouden wanneer jij je klanten een duidelijk en aantrekkelijk verhaal wilt vertellen.

Het gaat er voor jouw klant niet om welke producten zij krijgen maar wat zij ermee kunnen. Een klant wordt niet blij van ‘hosted exchange’ en een terminal server. Hij wordt blij als ze op een efficiënte manier online communiceren en overal en altijd kunnen werken.

Tip

Maak eens een ronde langst je huidige klanten en vraag ze waarom ze hebben gekozen voor jouw bedrijf en niet de concurrent. Kijk daarnaast eens kritisch naar al je marketinguitingen. Praat je daar over techniek of het einddoel wat je met die technieken kan bereiken? Vergelijk vervolgens het verhaal van je klanten met je marketinguitingen en pas het aan waar nodig.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Nexperia
    Innovatie & Transformatie

    Escalatie intern conflict bij Nexperia

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    ai neuromorphic compputing brein
    Data & AI

    Kort: Neuromorphic computing bespaart heel veel ai-energie, ChipNL opent centrum (en meer)

    Data & AI

    Ai implementeren? Bij high performers is dit mensenwerk

    Software & Development

    Connected Capital koopt Spit en Noctua

    Onderwijs

    Spoelstra Spreekt: Onder druk

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs