Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bedrijf steekt kop in zand voor digitale transformatie

kop in zand steken
06 september 2016 - 09:54ActueelInnovatie & TransformatieProgress
Kevin Stickens
Kevin Stickens

Digitale technologie heeft een enorme impact binnen het bedrijfsleven. Toch geeft 60 procent van deze bedrijven aan hun kop in het zand steekt als het gaat om een digitale transformatie. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Loudhouse en softwareleverancier Progress. Zij ondervroegen it- en marketing-beslissers wereldwijd naar het belang van digitale transformatie voor hun organisatie.

60 procent van de it- en marketing-beslissers geeft toe dat hun organisatie de kop in het zand steekt als het gaat om digitaal te transformeren. De drie grootste barrières voor het doorvoeren van een digitale transformatie zijn de afhankelijkheid van it-teams om de strategie te realiseren (69 procent), het gebrek aan leiderschap bij het definiëren van een digitale transformatie strategie (67 procent) en het ontbreken van de vaardigheden om de strategie uit te voeren (64 procent). 

Toekomst

93 procent van de ondervraagden denkt minder dan twee jaar de tijd te hebben om grote veranderingen door te voeren voordat zij als bedrijf, financieel of competitief, schade oplopen. 33 procent heeft momenteel geen helder geformuleerde digitale strategie. 53 procent van deze groep weet wel dat dit belangrijk is, maar heeft nog geen actie ondernomen. 49 procent geeft toe dat zij het lastig vinden om verder te kijken dan enkele maanden.

Wie zijn de belangrijkste pleitbezorgers voor digitale transformatie? it- en marketing-beslissers menen dat dit cmo’s (53 procent) en ceo’s (51 procent) zijn. Daarentegen denkt respectievelijk 43 procent en 50 procent dat cmo’s en ceo’s het meest terughoudend zijn en nog overtuigd moeten worden.

Fast Moving Consumer Goods

Ook veel leveranciers van de Fast Moving Consumer Goods (FMCG)-markt vinden de digitale transformatie cruciaal. Dit omdat digitale technologieën de manier veranderen waarop consumenten aankopen doen en hoe zij producten selecteren. Toch blijft hun strategie, planning en implementatie nog achter.

96 procent van de FMCG-organisaties heeft plannen om binnen een jaar actie te ondernemen. Alle respondenten zien het verbeteren van de klantervaring als prioriteit. Actieplannen richten zich onder andere op snelheid en reactiesnelheid (56 procent), veiligheid en security (51 procent), en consistentie van alle kanalen (51 procent). Cruciale technologieën bij deze initiatieven zijn: mobiel (62 procent), analytics (58 procent), dataconnectiviteit (45 procent), e-commerce (40 procent), business governance rules (36 procent), web content management (31 procent) en Cloud/Paas (29 procent).

Meer over

WCM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Retail is grootste gebruiker illegale software

    Computable.nl
    OpinieWerkplek & Beheer

    Digitalisering in retail zet door

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs