Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Servicenow verbetert partnerprogramma

samenwerking
08 mei 2018 - 21:57ActueelInnovatie & TransformatieServiceNow
Suzanne Martens
Suzanne Martens

De Amerikaanse it-dienstverlener Servicenow introduceert op 4 juni dit jaar een nieuw puntensysteem voor sales en services-partners om hogere partnerstatussen te behalen. Het systeem loopt voorlopig parallel aan het bestaande programma om partners hieraan te laten wennen. In mei 2019 gaan ook de technische partners over op dit puntensysteem. Dat vertelt Daniel Österbergh, vice president alliances & channel bij Servicenow, tijdens Knowledge18 in een exclusief interview.

Daniel Österbergh, vice president alliances & channel bij Servicenow,

‘Servicenow biedt drie partnerprogramma’s voor verkopers, dienstverleners en technische partners. Ieder programma beschikt over een eigen tiering-systeem (brons, zilver en goud) om de partnerstatus aan te geven. De verkoopdrempels om een volgend niveau te behalen zijn voor ieder bedrijf uit elk land hetzelfde. Door deze algemene opzet zijn vooral grote Amerikaanse organisaties in staat om door te groeien en zijn er minder kansen voor partners in kleinere landen of partners gericht op één niche’, legt Österbergh uit.

Om ook de kleinere partners meer zichtbaarheid en doorgroeimogelijkheden te geven, rolt Servicenow een nieuw puntensysteem uit. Dit creëert volgens de onderneming duidelijkere verschillen tussen de niveaus en stimuleert partners om op te schalen.

Het nieuwe systeem gaat op 4 juni 2018 live en loopt parallel aan het huidige systeem. ‘Partners behouden voorlopig hun huidige partnerstatus, te weten brons, zilver of goud. Door de programma’s naast elkaar te draaien kunnen ze kijken wat de verschillen zijn en wennen aan het nieuwe systeem.’

Het programma is dit jaar enkel beschikbaar voor de sales en services-partners. Servicenow gebruikt deze periode om het systeem te finetunen voor de grote release, namelijk tijdens Knowledge19 (mei 2019). Dan worden de verschillende partnerprogramma’s samengevoegd tot één gezamenlijk programma en gaan ook implementatiepartners over op dit puntensysteem.

Certificering

Vorig jaar vertelde kersverse ceo John Donahoe dat klanten nog wel wat verbeterpunten voor het implementatieproces zagen. Wat heeft Österbergh het afgelopen jaar gedaan om dit te realiseren? ‘Voorheen werden partners geaccrediteerd om Servicenow-implementaties te doen. Dit was niet gebaseerd op industrie-normen. Om de vaardigheden en competenties van onze partners te verbeteren en de implementaties te verbeteren, introduceren we nu ook een certificeringsprogramma.’ Dit moet naar eigen zeggen bijdragen aan een beter klantsucces.

Meer over

CertificeringDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Servicenow-topman Frank Slootman met pensioen

    ActueelData & AI

    ServiceNow schrijft ondanks omzetstijging rode cijfers

    ActueelWerkplek & Beheer

    Servicenow verandert statussen partnerprogramma

    Deal handen schudden overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    DXC koopt Servicenow-experts TESM en Businessnow

    AchtergrondFinanciële dienstverlening

    Nationale Nederlanden implementeert wereldwijd Servicenow

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Servicenow biedt chatbot en mobiele appontwikkeling

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs