Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Nieke Martens

Nieke Martens versnelt digitale dienstverlening Rabobank

12 oktober 2018 - 13:12AchtergrondCarrièreComputableRabobankRightBrains

Computable ondersteunt RightBrains in de zoektocht naar de beste digitale leiders van Nederland die diversiteit op de werkvloer hoog in het vaandel hebben staan. In de categorie Digital Leadership & Diveristy Award 2018 werd ook een voordracht gedaan voor Nieke Martens, hoofd van de DigitalHub bij Rabobank. Binnen de digitale dienstverlening van de bank maakt Martens zich hard voor maximale diversiteit en inclusiviteit.

Nieke Martens is sinds 1 februari 2018 verantwoordelijk voor de DigitalHub rechtstreeks rapporterend aan de groepsdirectie van de Rabobank. Vanuit haar rol in de DigitalHub leidt ze de digitale versnelling van de bank, middels een grote projectorganisatie.

Maartens houdt van uitdagingen en veranderingen en kan teams naar grotere hoogte brengen. Dit doet ze door teams te faciliteren en stimuleren om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen in het realiseren van maximale toegevoegde waarde voor de klant in de digitale dienstverlening van Rabobank.

Daarnaast vervult zij binnen de Rabobank een verbindende rol om alle afdelingen te vertegenwoordigen in de Hub. Met haar sterke punten op persoonlijk, team en netwerkleiderschap geeft zij de hele Rabobank-organisatie een aanzet om verder te digitaliseren.

Kpi’s en diversiteit

Deze digitaal leider heeft meerdere kpi’s gerealiseerd waarbij diversiteit heeft geleid tot groei in klanttevredenheid en online bezoeken en waarbij het aantal telefoontjes voor het callcenter zijn gedaald. Binnen de DigitalHub zijn in totaal twintig teams opgestart waardoor er twintig klantreizen konden worden gedigitaliseerd en verbeterd.

Ieder van die klantreizen liet een toename in het aantal online bezoeken zien, variërend tussen de 1 en 32 procent. Daarbij is de klanttevredenheid 9 procent gestegen en het aantal calls naar het callcenter met 10 procent gedaald. Martens schrijft dit succes toe aan de digtal en agile way of working die voor al deze teams succesvol is geïmplementeerd.

Als voorzitter van Rabowomen is Martens een voorvechtster van gelijke rechten en kansen voor vrouwen binnen de organisatie. Tevens meent zij dat maximale diversiteit en inclusiviteit een speerpunt is in succesvolle multidisciplinaire teams, zoals haar eigen teams die in de DigitalHub werken. De teams binnen de DigitalHub zijn divers qua gender, culturele diversiteit en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Diversiteit diversity
    ActueelCarrière

    RightBrains nomineert vijf digitale leiders

    Corry Wouters
    AchtergrondCarrière

    Corry Wouters digitaliseert HR SAP SuccessFactors

    Marjet Wijn
    AchtergrondCarrière

    Marjet Wijn zorgt voor meer diversiteit bij SAP

    Corriana de Vaal
    AchtergrondCarrière

    Corriana de Vaal zoekt vooral pit, passie en power

    Paul Slot
    AchtergrondCarrière

    Paul Slot zaait bij KPN om diversiteit te kunnen oogsten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs