Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Geld groei financieel

Verzekeringssector investeert stevig in it

18 maart 2020 - 09:48ActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De verzekeringssector blijft een van de grootste investeerders in technologie voor procesoptimalisatie. Dat blijkt uit een onderzoek van IDC en Liferay. Het onderzoek ziet een samengestelde jaarlijkse groei in de wereldwijde it-uitgaven van 5,1 procent tot 2022 tot 125 miljard dollar.

Vooral technologieën rond de optimalisatie en verbetering van de customer experience (cx) liggen aan de basis van deze groei, zegt het rapport. De uitgaven voor cx-oplossingen stijgen met 7,9 procent per jaar bijna 28 miljard dollar in 2022. Bovendien zeggen zes op de tien verzekeraars dat ze meer ‘gepersonaliseerde communicatie’ willen aanbieden voor klanten. Maatschappijen moeten daarvoor inzichten uit data toevoegen aan hun bestaande interne en externe processen.

Als die klantervaringen willen verbeterd worden, moet er ook geld vloeien naar digital experience platforms (dxp’s)’. Die verbeteren de interactie met klanten, geven een optimale gebruikservaring en verbeteren de klantrelaties.

IDC en Liferay gaan ook dieper in op hoe de verzekeringssector de traditionele b2b- en b2c-segmenten vaarwel moet zeggen en evolueren naar een b2me-aanpak, die zich specifiek op de behoeften van individuele klanten richt. Ook hier moet de boodschap aangepast zijn aan de informatiebehoefte.

Dit alles betekent, zo voorspelt het rapport, dat er afscheid genomen moet worden van legacy-systemen en dat inefficiënte platformen en handmatige processen vervangen moeten worden door digitale platformen die de klant centraal stellen. Ook de medewerkers mogen niet worden vergeten, hun ervaringen zijn eveneens een belangrijke factor in een optimale cx.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelSecurity & Awareness

    Verzekeringsbranche stapt in 2020 over op eHerkenning

    OpinieFinanciële dienstverlening

    Insurtech: vriend of vijand?

    Cyberverzekering
    OpinieFinanciële dienstverlening

    Digitaliseren en innoveren: 5 tips voor verzekeraars

    OpinieGovernance & Privacy

    Minimale securityeis is basis cybercrimeverzekering

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Noren nemen Delta Lloyd-spin-off Brightmaven over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs