Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Pegasystems werpt zich op unified messaging

agent klantenservice
11 mei 2020 - 13:17ActueelSoftware & DevelopmentPegasystems
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De Amerikaanse crm-specialist Pegasystems lanceert Pega Customer Service Unified Messaging Edition. Met de SaaS-tool kunnen medewerkers uit klantenservice-afdelingen sneller en efficiënter reageren op vragen van klanten, of deze nu via chat, messaging applicaties, social media of sms binnenlopen.

Door de coronapandemie worden vele klantenservice-afdelingen overspoelt met telefoontjes. Dat brengt organisaties er toe om versneld over te stappen naar gebruiksvriendelijkere en efficiëntere digitale kanalen. Veel bedrijven hebben hun back-office echter nog niet op orde om met een veelvoud aan kanalen om te gaan.

Met zijn nieuwe unified messaging-oplossing wil Pegasystems die overgang zo naadloos mogelijk laten verlopen. Hun oplossing stroomlijnt de ondersteuning van klanten op kanalen als WhatsApp, Facebook Messenger, Apple Business Chat, Twitter, sms en webchat. Het biedt een enkele interface die aan de ‘voorkant’ alle kanalen samenbrengt en aan de ‘achterkant’ alle workflow orkestreert. Hierdoor kunnen medewerkers snel en efficiënt reageren op klantverzoeken.  

De software laat klantenservicemedewerkers makkelijker tussen de verschillende kanalen wisselen en gelijktijdige gesprekken beheren. Pega biedt ook een enkele licentie voor alle kanalen, zodat er geen afzonderlijke licenties gekocht hoeven te worden. Klanten kunnen ook zelf een kanaal naar keuze aangeven, die keuze kan geoptimaliseerd worden naargelang hun apparaat of locatie. Daarnaast kan  naadloos tussen verschillende kanalen geschakeld worden en worden gesprekken met dezelfde persoon verder gezet.

Pegasystems maakt zich sterk dat de oplossing binnen de week kan geïmplementeerd worden, zonder dat er codering nodig is. Naargelang de behoeften kunnen klanten ook snel nieuwe kanalen toevoegen.

De nieuwe software is beschikbaar als een standalone-oplossing of als onderdeel van Pega Customer Service Digital Customer Engagement Edition. De ‘multichannel chat widget’ en de mogelijkheden om tussen de kanalen te switchen worden eind juni 2020 toegevoegd.

Meer over

LicentiesOfficeSaaSSocial media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Pegasystems komt met low-code dashboard

    ActueelSoftware & Development

    Pegasystems neemt In The Chat over

    Contract ondertekenen
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Pegasystems koopt assets van Infruid Labs

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Pegasystems moet Appian alsnog miljardenboete betalen

    Partners handen
    ActueelSoftware & Development

    Pegasystems neemt Qurious.io over

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs