Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Anywhere365

Anywhere365 heeft de wind in de rug

20 december 2021 - 13:535 minuten leestijdAchtergrondCloud & InfrastructuurAnywhere365
Rik Sanders
Rik Sanders

Door Covid-19 is de vernieuwing van samenwerkingssoftware in een stroomversnelling geraakt. Het gaat het Rotterdamse Anywhere365 dan ook voor de wind. Zijn Dialogue Cloud Platform vindt gretig aftrek als alternatief voor legacy-contactcentersystemen. En met investeerder Bregal Milestone aan boord lonkt nog meer internationaal succes. In het Computable 100 financieel onderzoek 2021 kwam het bedrijf als nieuwkomer op de eerste plaats terecht.

Anywhere365 is een in Microsoft Skype en Teams gespecialiseerde softwareleverancier. Met zijn Dialogue Cloud Platform, draaiend in Microsoft Azure, kunnen callcentermedewerkers klanten ondersteunen via meerdere communicatiekanalen (omnichannel). Het platform gebruikt kunstmatige intelligentie en machine learning om binnenkomende vragen en verzoeken te classificeren, vertalen en door te sturen naar de juiste teams binnen de organisatie. Integratie met klantrelatiebeheer- en servicemanagementomgevingen als Dynamics CRM, Salesforce, SAP C4C en Servicenow is inbegrepen.

Logboek

‘Wat wij vooral doen, is integratie’, vertelde algemeen directeur Gijs Geurts in een interview uit 2020 met Computable. ‘Concreet betekent dit dat we er bij bedrijven die Microsoft Skype of Teams gebruiken, aanvullende faciliteiten als contactcentra, chatbots, voicebots en self service mee integreren.’ Met als doel communicatie te versnellen en binnen bedrijven it-servicedesks, klantenservice- en marketingafdelingen sneller te laten schakelen. Dit wordt bereikt door een rapportage van de ‘logistiek van de communicatie’. Een soort logboek, waarbij alle medewerkers in één systeem zien wat de status van een gesprek is.

Het bedrijf uit Rotterdam bedient zo’n tweeduizend klanten, waaronder Philips, Shell, USG People, Heineken en Rabobank. Via een partnernetwerk wordt het Dialogue Cloud Platform ook in het buitenland verkocht. Zo is de Britse openbare gezondheidszorgdienst NHS klant, maar ook Chelsea, Société Générale, Credit Suisse, Nestlé, Swarovski en DHL. Buiten Nederland staan kantoren in België, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Canada en Singapore. Er werken inmiddels in totaal ruim honderd mensen bij Anywhere365.

Distributie van communicatie

Door de coronapandemie en het massale thuiswerken is alles rond samenwerkingssoftware booming geworden. Zo ook het Dialogue Cloud Platform van Anywhere365, dat het online samenwerken via Skype en Teams ondersteunt. Organisaties zijn naarstig op zoek naar dit soort moderne alternatieven voor de legacy-vergaderoplossingen die zij nu nog in huis hebben draaien. De vernieuwing hiervan is door Covid-19 in een stroomversnelling geraakt. Volgens Geurts kan elke organisatie met medewerkers vanuit huis via enkel een internetverbinding, een contactcenter of receptionistenbalie opzetten. ‘Wij geloven in de distributie van communicatie, en niet zozeer in telefooncentrales’, zei hij in het Computable-interview.

Anywhere365 komt overigens niet zomaar uit de lucht vallen en is de startup- en scale-upfase allang gepasseerd. Gijs Geurts startte in 2009 zijn bedrijf onder de naam Workstreampeople. Aanvankelijk actief als Microsoft-softwareconsultant, gooide Geurts in 2013 het roer om en koos hij specifiek voor de levering van aanvullende diensten voor de Microsoft Lync/Skype for Business-communicatie-oplossing. Hij zette het in de markt als het Anywhere365-platform voor communicatie en samenwerking in organisaties waarbij telefonie, chat, e-mail, video en sms zijn geïntegreerd. Geurts noemde het een ‘erp-systeem voor communicatie’, zowel voor alle klantcontacten als de interne contactmomenten.

Potentie

Al snel volgde Anywhere365.io, waarmee Workstreampeople een cloudpropositie in de markt zette, daarbij de strategische uitrol door Microsoft van Office365 volgend. Uiteindelijk werd deze oplossing het paradepaardje van het bedrijf, dat ook de naam ervan is gaan dragen. Begin dit jaar meldde Anywhere365 nog trots dat het met zijn Dialogue Cloud als eerste oplossing ter wereld gecertificeerd was als Microsoft Teams Contact Center. De potentie van het bedrijf werd eind 2019 al onderkend door Bregal Milestone, dat in korte tijd in twee tranches zestig miljoen euro investeerde in de onderneming. Bregal Milestone richt zich met een fonds van vierhonderd miljoen euro op snelgroeiende en winstgevende Europese bedrijven. De investeerder is een werkmaatschappij van het Zwitserse Cofra, een internationale holdingmaatschappij van de familie Brenninkmeijer (van C&A).

Anywhere365 wil met de strategische ondersteuning en het kapitaal van Bregal Milestone zijn internationale expansie versnellen door organische groei, fusies en overnames. In 2019 en 2020 nam de onderneming drie Nederlandse bedrijven over: IQMessenger uit Dordrecht (software voor alarmering en internet of things-communicatie), Interchange uit Den Haag (Microsoft Azure-implementator) en PeterConnects uit Maassluis (unified collaboration software). Naar verwachting volgen er nieuwe acquisities. Maar dan ook in het buitenland, waarbij het Verenigd Koninkrijk en de VS prioriteit hebben. De internationale focus van het bedrijf komt overigens al tot uiting in de omzet: de meerderheid daarvan komt van klanten over de grens.

Klantcases

Twee voorbeelden van klantcases die de veelzijdigheid van Anywhere365 laten zien. Zo verving de gemeente Bunschoten haar verouderde on-premises PABX-telefooncentrale van Mitel door een unified communications-oplossing op basis van Microsoft Skype for Business Enterprise Voice, in combinatie met Office 365. Aangevuld met de omnichannel- communicatiemanagement-oplossing van Anywhere365. Die maakt het mogelijk om meer kanalen toe te voegen om met inwoners te communiceren dan alleen telefonie. Dat heeft de gemeente inmiddels gedaan. 

Een ander voorbeeld is de KlusChat van Intergamma voor de doe-het-zelf-ketens Gamma en Karwei. Via een webchat, gebaseerd op het Anywhere365-dialoogplatform, kunnen klanten met klusvragen beelden uploaden en direct, mobiel en videobellen met een servicemedewerker voor hulp en advies.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    CFI Ramon Schuitevoerder en Randy de Visser
    AchtergrondCarrière

    ‘Corona-onderwerpen’ dicteren financiële top-100

    ActueelCarrière

    Nieuwe directeuren Anywhere365 en Valtech

    Neerlands trots Marc Weikamp
    AchtergrondCarrière

    ASML opnieuw Neerlands populairste ict-bedrijf

    presentatie nieuwkomer
    ActueelCarrière

    Nieuwkomers verdringen Afas in financiële top-100

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs