Nieuw b2b-platform van Heineken in samenwerking met AND Digital
Heineken heeft samen met AND Digital een nieuw datagedreven b2b-verkoopplatform ontwikkeld. Doel van dit platform HeiDeal is de marges, winstgevendheid en productmix te optimaliseren.
HeiDeal helpt de sales-teams van Heineken betere deals en contracten af te sluiten. Het platform start in het Verenigd Koninkrijk. Het is de bedoeling HeiDeal vervolgens naar andere Europese landen uit te rollen.
Heineken heeft de ambitie om de ‘best-connected brewer’ ter wereld te worden. Het drankenconcern streeft naar naadloze digitale interacties met klanten, waaronder bar-eigenaren, detailhandelaren, distributeurs en dorstige consumenten. Door een robuuste, event-driven-architectuur te implementeren, verwacht de bierbrouwer gegevens efficiënter te verwerken en te zorgen voor een soepele werking wereldwijd.
Digitale transformatie
Datagedreven besluitvorming staat bij Heineken voorop. De biergigant verzamelt en analyseert gegevens om inzicht te krijgen in klantgedrag, markttrends en operationele efficiëntie. Ook zet het concern geavanceerde digitale marketingtechnieken in om de doelgroep effectief te bereiken. Belangrijk ook is de automatisering van de toeleveringsketen. Door digitalisering in deze keten te integreren, kan Heineken de efficiëntie verbeteren, voorraadniveaus optimaliseren en de leveringstijd verkorten.
HeiDeal sluit ook aan op Heineken’s EverGreen-strategie die het bedrijf wendbaarder en flexibeler moet maken. Digitale transformatie speelt daarin een belangrijke rol. Heineken werkt samen met technologiebedrijven en startups om innovatieve oplossingen te ontwikkelen
Het partnerschap met AND Digital is daar een voorbeeld van. Het team van AND Digital is de afgelopen maanden volledig geïntegreerd in de teams van Heineken om een programma van digitale transformatie te leveren, waaronder digitale bijscholing, workshops en trainingen.
Dacht ik eindelijk dat mijn oproep hier tot gratis bier vrijdagmiddag gehoor kreeg.
Maar nee: “HeiDeal helpt de sales-teams”. “Doel van dit platform HeiDeal is de marges, winstgevendheid en productmix te optimaliseren.”
Maar goed, helder zou nog kunnen maar heerlijk is die Heineken nooit geweest.