Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CrowdStrike laat vragen over compensatie na megastoring onbeantwoord

25 september 2024 - 11:24ActueelSecurity & AwarenessCrowdStrike
Alfred Monterie
Alfred Monterie

CrowdStrike ontwijkt vragen over de financiële compensatie die slachtoffers van de wereldwijde storing tegemoet kunnen zien als gevolg van een verkeerde software-update. Ook over de omvang van de claims die zijn ingediend, wil het securitybedrijf weinig kwijt. Dat bleek afgelopen dinsdag tijdens een hoorzitting van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden.

CrowdStrike-topman Adam Meyers bood het Amerikaans Congres wel zijn excuses aan voor de blunders waardoor ook in Nederland en België massaal Windows-systemen plat gingen. Maar hij maakte niemand wijzer over de vraag hoe de verantwoordelijkheden liggen bij de grootscheepse uitval. Delta Air Lines bereidt een claim van vijfhonderd miljoen dollar voor wegens de opgelopen schade die ook gemiste inkomsten en compensatie voor gestrande luchtreizigers omvat. Ook in Engeland, waar het patiëntendossier- en afsprakensysteem voor huisartsen plat ging, was de schade groot. Diverse juridische groepsacties zijn daar in voorbereiding.

CrowdStrike heeft inmiddels een ruim zestig miljoen dollar kostend incentive-programma opgestart om getroffen klanten milder te stemmen. Ook moest het securitybedrijf toegeven dat voor ongeveer zestig miljoen dollar aan opdrachten die in de pijplijn zitten, zijn vertraagd. Sommige klanten aarzelen met CrowdStrike in zee te gaan, nu blijkt dat het bedrijf een steek heeft laten vallen. CrowdStrike zegt dat het nog te vroeg is om een goede schatting te kunnen maken van de potentiële juridische averij.

Senator Mark Green zei tijdens de hoorzitting dat vergissingen gebeuren maar dat een vergissing van de omvang afgelopen juli nooit meer mag voorkomen. CrowdStrike zegt dat het verschillende verbeteringen in de processen rond het testen, valideren en uitrollen van software-updates heeft doorgevoerd om een herhaling van het drama te voorkomen.

Geïnteresseerd in meer informatie over cybersecurity? Lees dan de zesde uitgave van het Engelstalige Cybersec e-Magazine!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Crowdstrike moet met de billen bloot

    ActueelSecurity & Awareness

    Crowdstrike-baas: oorzaak wereldwijde storing is gefixt

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs