Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Workday zet deze drie onderwerpen voorop

13 december 2024 - 13:14ActueelData & AISalesforceWorkday
William Visterin
William Visterin

Event | Workday Rising, Amsterdam

Natuurlijk staat de jaarlijkse gebruikersconferentie van hr- en finance-cloudsoftwarespecialist Workday ook in het teken van artificiële intelligentie, net zoals zowat alle andere techbedrijven vandaag. Al konden we ook andere klemtonen optekenen, waaronder een nieuw lab in Amsterdam.

  • Artificiële intelligentie

Een groot deel van de keynote op de Workday Rising-conferentie in Amsterdam (eerst zou het event in Londen plaatsvinden, maar daar bleek een gebouw niet in orde, zodat het de hoofdstad van Nederland werd) stond in het teken van ai.  

Bij Workday hebben ze voor hun ai ook een aparte merknaam of paraplu: Illuminate. Want de volgende generatie van Workday AI moet ‘handmatige taken versnellen, medewerkers helpen bij het uitbouwen van hun loopbaan en uiteindelijk hele bedrijfsprocessen transformeren.’

Veel ai-aankondigingen situeren zich in de hr-sfeer. Zo moeten nieuwe ai-functies (overbelaste) managers helpen door grote hoeveelheden feedback van werknemers te analyseren. En het moet inzichten en aanbevelingen leveren om toptalent te behouden en betrokken teams op te bouwen.

De concrete ai-toepassingen (een veertigtal) zitten vervat in de applicaties zelf: van het rekruteren van personeel, het indienen van onkosten tot het inplannen van opvolgers binnen het personeelsbestand. Voor al deze taken, georiënteerd rond hr en financiën, heeft Workday zogenaamde assistenten ter beschikking, waarmee het inspeelt op de ai-trend van de zogenaamde ai agents.

  • Focus op kleinere klanten

Lange tijd werd Workday geassocieerd met grote klanten, met mastodonten als Walmart in de VS en Rabobank in de Benelux. Maar de focus is breder. In totaal behoort meer dan twee derde van de Workday-klanten in EMEA tot de categorie van kleine en middelgrote bedrijven.

Om het groeiende klantenbestand te ondersteunen, intensiveert Workday ook zijn aanwezigheid in EMEA. Met activiteiten in Warschau, Polen, evenals nieuwe kantoren in Zürich, Berlijn en Kopenhagen. In navolging van het Customer Innovation Lab in Parijs, heeft Workday nieuwe labs gelanceerd in Zürich en Amsterdam.

  • Nieuwe partners

Het wereldwijde ecosysteem van Workday groeit verder met onder meer een uitbreiding van het strategisch partnerschap met Kainos, dat de ontwikkeling en distributie van speciaal gebouwde apps voor Workday-klanten bevordert via Built on Workday.

Maar de partnerdeal die in het oog springt, is die met Salesforce, dat op die manier de zowat twee meest gebruikte cloudplatforms in het bedrijfsleven (Salesforce en Workday zelf) samenbrengt. En dat om een nieuwe ai-serviceagent voor medewerkers te creëren en het werk te transformeren.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCarrière

    Kort nieuws: Netcompany verhuist naar de Hofstad, meer omzet Besi, Fugaku snelste super (en meer)

    Gemeentehuis
    ActueelData & AI

    Ook gemeente Emmen start met ai-systeem voor raadsinformatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs