Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘AOL Time Warner moet resultaten bijstellen’

06 januari 2002 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Het Amerikaanse media-concern AOL Time Warner moet volgens sommige analisten zijn rooskleurige verwachtingen voor dit jaar naar beneden bij te stellen.

Vandaag komt de mediagigant met zijn verwachtingen voor 2002. Deze leken vooralsnog optimistisch gestemd, maar het ziet er in toenemende mate naar uit dat AOL Time Warner moet inbinden. Het concern kampt onder meer met de aanhoudend slappe (online) advertentiemarkt en een terugvallende groei in het aantal Amerikaanse abonnees.
 
Daarnaast moet AOL Time Warner flink toeleggen op de aankoop van het belang van het Duitse uitgeversconcern Bertelsmann in AOL Europa. Naar verwachting moet AOL Time Warner voor deze deal acht miljard dollar op tafel leggen (een afspraak die op het hoogtepunt van de internethype was vastgelegd), maar is het belang op dit moment slechts één tot twee miljard dollar waard.
 
Voor 2002 ging AOL Time Warner aanvankelijk nog uit van de groei van het Ebidta-resultaat (de winst voor afschrijvingen en rente; het concern geeft geen voorspellingen over de nettowinst) van rond de 15 tot 20 procent. Maar sommige analisten gaan er nu vanuit dat dit cijfer ergens rond de 8 procent zal uitkomen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    Time Warner betaalt schuld aan SEC af

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs