Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Kyocera Mita helpt resellers met printabonnementen

03 oktober 2007 - 09:453 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyKyocera
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Founder | Content Director

In september 2007 heeft Kyocera Mita een deel van zijn resellers getraind in het verkopen van printabonnementen, de fabrikant gaat nu in het laatste kwartaal van 2007 meer vraag hiernaar onder eindgebruikers creëren.

Gedurende een driemaandelijks mediaoffensief gaat Kyocera Mita de voordelen van printabonnementen onder de aandacht brengen. Ze zijn hierin niet de eerste, maar Kyocera denkt de concurrentie af te kunnen troeven door de marges over het servicedeel niet na afloop van de contractduur aan de resellers uit te keren, maar bij aanvang van het contract. "Bij het sluiten van de deal pakken ze dus niet alleen de marge over de hardware, ook over de service die ze tijdens de contractduur gaan uitvoeren keren we de marge uit", zegt Etienne Hendriks, general manager bij Kyocera Mita Nederland. "Ze cashen dus in één klap een groot deel van de marge en gaan ook nog eens een jarenlange relatie met de klant aan. Mocht de klant meer gebruiken dan we van tevoren afspreken, dan krijgt de reseller hierover achteraf nog eens extra marge."

Door servicemarge bij printaboonementen op voorhand uit te keren denkt Kyocera dat resellers interesse zullen krijgen in deze vorm printverkopen. De fabrikant gaat dan ook de komende tijd het overige deel van zijn resellers hiervoor proberen te trainen, ook hoopt Kyocera Mita op nieuwe aanwas van resellers.

Om resellers beter te ondersteunen met het verkopen van printabonnementen, maar ook met de verkoop van andere zaken, heeft Kyocera Mita een speciale softwaretool in gebruik genomen waarin alle verkooptrajecten geregistreerd kunnen worden. Hendriks: "Pijplijnmanagement noemen wij dat. Onze verkoper voert samen met de reseller een offerte in waarna we zaken als de scoringskansen het beslissingstijdstip van de klant beter kunnen inschatten. Bijkomend voordeel is dat we met één druk op de knop precies weten hoeveel offertes er uitstaan. Zodoende zitten we dichter op de business en dichter op onze partners waardoor we deals eerder kunnen binnenhalen. Deze tool laat ons sneller en adequater inspelen op wat er in de markt speelt."

De printabonnementen en de nieuwe softwaretool zijn niet de enige ontwikkelingen die momenteel spelen bij Kyocera Mita. Nadat Hendriks Wilco van Bezooijen opvolgde als general manager zijn er organisatorisch ook veranderingen doorgevoerd. Verschillende nieuwe mensen kwamen naar Kyocera toe ter ondersteuning van het kanaal, maar dit was volgens Hendriks nog niet genoeg. "Onze afdeling Business Development gaan we ook verder uitbreiden waardoor we ons richting mkb+ gaan begeven. Dit houdt in dat we ook deals gaan sluiten wanneer de klant meer dan vijfhonderd geautomatiseerde werkplekken heeft. Dit marktsegment was vaak te hoog voor ons gegrepen, maar we gaan nu op zoek naar senior verkopers zodat zij samen met de resellers dergelijke deals ook binnen kunnen halen."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Ook Zwitserland wil soevereine cloud

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs