Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Wat is goed, voor wie?

25 september 2007 - 21:19ChannelOnderwijs
Redactie Computable
Redactie Computable

Winstmaximalisering, omzetverhoging en het marktaandeel vergroten zijn enkele hoogstnoodzakelijke elementen voor gezonde bedrijfsvoering. De vraag is alleen: hoe bereik je die doelen? Je kunt kiezen voor de weg van eigen belang, of de weg van het belang van klanten. Vreemd genoeg levert die laatste op den duur juist het meeste op.

De eerste optie ligt het meest voor de hand, maar is op korte termijn gericht. Klanten zijn niet gek, vroeg of laat merken ze dat ze betalen voor diensten die tegenwoordig niet meer noodzakelijk zijn. Voorbeeld: in de hoek waar ik me begeef, networking, bestaat de core-business voor talloze resellers uit het in de lucht brengen en houden van netwerken. Dure technici configureren grote hoeveelheden poorten. Met de huidige techniek is dit absoluut onnodig. Maar de reseller houdt vol, want het verdient goed. Totdat de klant erachter komt dat dit al jaren achterhaald is…..

De andere optie, uitgaan van het klantenbelang, lijkt op korte termijn minder interessant. Maar het voordeel kan de reseller aan de klant voorrekenen. Lagere kosten spreken iedere ict-manager aan. Je bent geloofwaardiger en dat waarderen klanten.

Voorwaarde is dat uitgegaan wordt van hardware die gestoeld is op virtual networking: de policies worden gezet, de clients worden eenmalig ingesteld en het netwerk past zichzelf aan bij veranderingen. Adaptive Networking ten voeten uit.

Maar wat doe je met de technici die geld verdienen met basaal netwerkonderhoud? Me dunkt dat daar genoeg werk voor is. Gebruik de gunstige economische omstandigheden voor omscholing naar specialisten in Virtual Netwoking. Of security van netwerken, een noodzakelijk issue door de komst van wireless en convergentie. Dát is waar behoefte aan is.

Dan verdien je als reseller geld aan échte toegevoegde waarde, in plaats van onnodig netwerkonderhoud. De klant zal het waarderen, en dus terugkomen!

Ton Serné
Countrymanager HP ProCurve Networking Business Nederland

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Surf ontwikkelt nieuw versiebeheersysteem voor academische wereld

    Jacob Spoelstra blazen vermoeiend
    OpinieCarrière

    Spoelstra Spreekt: Geen vak geleerd

    ActueelOnderwijs

    Deze 10 ict-projecten zetten het onderwijs op z’n kop!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Weer Red Hat Award voor Vijfhart, ruim 500 miljoen voor vervolgfonds Main (en meer)

    ActueelOnderwijs

    OU opnieuw hoogste gewaardeerde universiteit in studentenenquête

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Wie zijn dé diversiteitsleider en hét digitale talent?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs