Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Overname

Adobe breidt Marketing Cloud uit met Neolane

28 juni 2013 - 10:03ActueelCloud & InfrastructuurAdobeNeolane
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Softwareleverancier Adobe Systems neemt voor zeshonderd miljoen dollar (459 miljoen euro) Neolane over. Dit is een crm-leverancier gespecialiseerd in online en offline marketingdata. Door de overname voegt Adobe beheeroplossingen voor cross-channel campagnes aan zijn Marketing Cloud toe. Neolane is hierin de zesde oplossing naast de opties Analytics, Target, Social, Experience Manager en Media Optimizer.

De Adobe Marketing Cloud is tot op heden volledig vormgegeven door overnames. Het begon in 2009 met de overname van Omniture. In 2010 kwam daar Day Software bij, gevolgd door Demdex en Auditude in 2011. Vorig jaar voegde Adobe als vijfde Efficient Frontier toe aan zijn Marketing Cloud.

Neolane

Neolane heeft zijn hoofdkantoor in het Franse Parijs. Het biedt een platform voor geavanceerde automatisering en uitvoering van campagnes via web, e-mail, social media, mobile, call center, direct mail en point of sale. Het maakt het voor marketeers mogelijk om gebruikerservaringen binnen te halen en persoonlijke campagnes te ontwikkelen om zodoende de return on investment te verbeteren.

Neolane heeft wereldwijd meer dan vierhonderd klanten, die vaak ook al Adobe-klant zijn. Naar verwachting wordt de overname in juli 2013 afgerond. Neolane-ceo Stéphane Dehoche blijft binnen Adobe zijn divisie leiden als onderdeel van Adobe’s Digital Marketing-business.

Meer over

Overname

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Adobe brengt touch-interface voor Marketing Cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Adobe Marketing Cloud gaat mobiel

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Adobe biedt 240 miljoen voor Day Software

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Adobe aast op concurrent Omniture

    Eén reactie op “Adobe breidt Marketing Cloud uit met Neolane”

    1. Errol van Engelen schreef:
      28 juni 2013 om 10:44

      Het was duidelijk dat een bedrijf als Neolane een interessante overname kandidaat was. Dat het uiteindelijk door Adobe werd overgenomen, was voor mij wel een verrassing. Overigens was Neolane geen CRM-leverancier, maar een Digital Marketing leverancier. Het verschil tussen deze twee is dat CRM een statische kaartenbak is, terwijl Digital Marketing functionaliteit biedt zoals campagne management, lead management en lead nurturing. Beide systemen zijn wel aanvullend op elkaar. Wij werken op het gebied van Digital Marketing samen met IBM: http://bit.ly/13cZylL.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs