Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
adwertentie blokeren

‘Adblockers leiden tot meer tracking’

15 september 2015 - 11:53OpinieSecurity & Awareness
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over adblockers en hoe die leiden tot andere trackingvormen.

Gewone gebruikers ergeren zich nogal eens aan opdringerige ads op het web. Pop-ups, pop-unders, layovers, prestitials, interstitials, de variatie aan advertentievormen is groot en groeiende. De populariteit van adblockers neemt deze ergernis voor velen weg, maar heeft een ongewenst neveneffect.

Adverteerders, uitgevers, social networks en andere belanghebbenden online grijpen – door adblockergebruik gedwongen – naar andere middelen om bezoekers, gebruikers, consumenten en prospects in kaart te brengen. Het simpelweg op een site tonen van banners is allang niet meer afdoende; daar zitten complexe trackingmechanismes achter. Adblockers leiden tot overschakeling op andere vormen van tracking, want de commerciële belangen zijn simpelweg te groot. Wat vind jij?

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Vlaams Parlement zoekt ciso

    stopbord met tekst: ransomware
    AchtergrondData & AI

    De kille cyberafpersing van LockBit in 6 stappen uitgelegd

    ActueelOverheid

    Kort: VS en China verlagen heffingen, Anti-ransomware-dag, oudere doolt door zorg-apps en…

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    11 reacties op “‘Adblockers leiden tot meer tracking’”

    « Oudere reacties
    1. Willem Beekhuis schreef:
      25 september 2015 om 12:35

      Blokkeren van ongewenste content is een grondrecht van de mens. Het gebruik van Adblokkers of aangepaste hostfiles is een ontwikkeling die adverteerders zelf veroorzaken.

      Het loopt volledig uit de hand met deze ontwikkeling. Begrijpenlijk als ja ziet hoeveel geld er in omgaat, honderden miljarden globaal gezien.

      Het normale gebruik zal dus ook weer net als de cookie wetgeving via wet- en regelgeving moeten worden afgedwongen.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs